جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چهارمین نشست بزرگ عیدانه طلاب و روحانیون جنوب استان فارس

حوزه/ چهارمین نشست بزرگ عیدانه طلاب و روحانیون جنوب استان فارس با موضوع «رسالت حوزه و روحانیت در تبیین و تحقق گام دوم انقلاب»، و با پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در مدرسه علمیه رضویه لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، چهارمین نشست بزرگ عیدانه طلاب و روحانیون جنوب استان فارس با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از ائمه محترم جمعه و جماعات، مبلغین، طلاب و روحانیت و جمعی از فعالان فرهنگی منطقه جنوب استان فارس، با موضوع «رسالت حوزه و روحانیت در تبیین و تحقق گام دوم انقلاب»، و با پیام ویژه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، به میزبانی مدرسه علمیه رضویه لامرد برگزار شد.

در بخشی از پیام ویژه آیت الله اعرافی که توسط حجت الاسلام سید محمدجواد اسدی مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید انصاری قرائت شد، آمده است: بیانیه راهبردی و تمدنی و تاریخی گام دوم منشور نهضتی نوین و حاوی نقشه راه آینده ایران و انقلاب و روحانیت و حوزه های علمیه است و وظیفه همه تبیین و گفتمان سازی و پیاده سازی آن است و انتظار می رود روحانیت و حوزه آن خطه فرهنگ‌پرور و مقاوم و آن استان تاریخی و سرافراز در این زمینه پیشگام و پیشاهنگ باشند.

در بخش دیگر این نشست، حجت‌الاسلام محمدجواد آزاد نماینده طلاب جنوب فارس با تشریح عملکرد یکساله مجمع طلاب جوان و گروه تبلیغی جهادی شهید انصاری، گفت: فعالیت های این گروه انقلابی و جهادی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار صورت گرفته و این حرکت در سال جاری با تمام ظرفیت ها تداوم پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه فعالان فرهنگی و مذهبی پس از این نشست، اجرای طرح ها و پروژه های گام دوم انقلاب خواهد بود و امیدواریم این مهم با برنامه ریزی جامع و دقیق عملیاتی شود.

در ادامه، دکتر جعفر قادری کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری امسال به‌عنوان سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: با این نامگذاری می توان به این که هر کس به سهم خود و در هر بخش و هر حوزه ای که هست بستر را برای توجه به تولید فراهم کند کمک شایانی کرد تا مسائل اقتصادی حل شود و به طبع آن بحث مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز حل می شود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید در کشور، عدم استفاده از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و قابل قبول نبودن تولیدات از لحاظ کیفی و کمی، بهترین راهکار را تمرکز به تولیداتداخلی دانست که باید به این مهم تحقق بخشید.

ارائه طرح ها و پروژه های علمی و عملی حجج اسلام اجرایی امام‌جمعه هرسین، حاجی‌پور امام جمعه صفاشهر، ملکی پژوهشگر و برنده عنوان کتاب سال حوزه، علی‌پور از مبلغین برتر و کارشناس مسائل خانواده و اللهیاری از روحانیون موفق و توانمند مجمع طلاب جوان در راستای تحقق گام دوم انقلاب بخش دیگری از برنامه های چهارمین نشست عیدانه طلاب و روحانیون جنوب فارس بود.

حجت الاسلام بدیعی، مبلّغ فعال در عرصه بین الملل، حجت الاسلام احمدی، نماینده امام جمعه شیراز و دبیر اجرایی بنیاد غدیر فارس و حجت الاسلام محمدپور از اساتید حوزه علمیه مشهد نیز از دیگر سخنرانان چهارمین نشست عیدانه طلاب وروحانیون جنوب فارس بودند.

تجلیل از خانواده معظم شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام فرهاد طالبی پایان بخش چهارمین نشست بزرگ عیدانه طلاب و روحانیون جنوب فارس بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha