پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بیانیه گام دوم انقلاب را حاوی نقشه راه آینده ایران، انقلاب و روحانیت دانست و تصریح کرد: وظیفه همه تبیین و گفتمان سازی و پیاده سازی آن است و انتظار می رود حوزه و روحانیت در این زمینه پیشگام و پیشاهنگ باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی به چهارمین نشست بزرگ عیدانه طلاب و روحانیون جنوب فارس که به میزبانی مدرسه علمیه رضویه لامرد برگزار شد، تصریح کرد: بیانیه راهبردی، تمدنی و تاریخی گام دوم، منشور نهضتی نوین و حاوی نقشه راه آینده ایران و انقلاب و روحانیت و حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از این پیام آورده است: مدیریت حوزه های علمیه با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و با عزم راسخ و با مساعدت روحانیت و علمای بلاد برنامه های راهبردی و مهمی در دست انجام دارد.

مشروح پیام آیت الله اعرافی را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اجتماع پر شکوه و امید بخش و وحدت افزای علما، فضلا، طلاب و روحانیون گرانقدر جنوب استان فارس با حضور مسئولان محترم و آیه الله دژکام پدیده ممتاز و منشاء برکات زیادی است و به عنوان وظیفه از همه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان  تقدیر و تشکر می کنم.

روحانیت و حوزه‌های علمیه در عصر جدید و در عهد انقلاب اسلامی با شرایط نو و بی سابقه ای مواجه اند؛ از یک سو تغییر و دگرگونی گسترده در همه ابعاد زندگی اجتماعی انسان معاصر و از سوی دیگر اقتضائات و نیاز های انقلاب و نظام اسلامی و نیز حجم وسیع و سنگین انتظارات و توقعات و افزون بر آن دشمنی و کینه توزی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نسبت به این نهاد تاریخی و الهی، این همه رسالت روحانیت را سنگین و پیچیده‌ و حساس تر ساخته است.

بیانیه راهبردی و تمدنی و تاریخی گام دوم منشور نهضتی نوین و حاوی نقشه راه آینده ایران و انقلاب و روحانیت و حوزه های علمیه است و وظیفه همه تبیین و گفتمان سازی و پیاده سازی آن است و انتظار می رود روحانیت و حوزه آن خطه فرهنگ‌ پرور و مقاوم و آن استان تاریخی و سرافراز در این زمینه پیشگام و پیشاهنگ باشند.

با این اوصاف روحانیت باید بر خداوند متعال تکیه و اتکال کند و با حکمت و شجاعت و مجاهدت بر توان معرفتی، معنوی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی بیافزاید و پیمودن این مسیر دشوار است و البته مدیریت حوزه های علمیه با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و با عزم راسخ و با مساعدت روحانیت و علمای بلاد برنامه های راهبردی و مهمی در دست انجام دارد، اما بخش مهمی از این رسالت حساس بر دوش شما علما و روحانیان گرانقدر قرار دارد و این نشست‌ها گامی در این مسیر است و ان شاءالله مایه هم افزایی بیشتر برای خدمت به مردم شریف و زمینه تحولات اساسی در پاسخ به نیاز های جامعه و بویژه استان بسیار مهم فارس خواهد بود.

از خداوند منان توفیق آن جمع شریف درهمه برنامه را خواهانم.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علیرضااعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha