جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مصائب امام موسی کاظم (ع) برای هدایت ما و برپایی عدل، گفت: راضی کردن دل امام عصر (عج) اصلی‌ترین تکلیف شیعه است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و پنجم رجب، سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، با اشاره به حق عظیمی که اهل بیت (ع) به گردن ما ایرانیان دارد، اظهار کرد: همه امامان و امامزادگان برای ما نور و رحمت و برکت هستند.

وی با بیان اینکه دوره زندگی امام موسی بن جعفر (ع) دوره بسیار ویژه‌ای بود، گفت: بنا بود در دوران امام صادق (ع) قیام نهایی صورت گیرد و به فرمایش امام باقر (ع)، خداوند متعال زمان فرج را معین کرده بود؛ ابتدا 70 سال و بعد 140 سال بود ولی بعد از فاش شدن آن خداوند دیگر زمانی را برای آن تعیین نکرد.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: امام صادق (ع) نیز در زمان خود با تربیت شاگردان مختلف، منتظر زمان فرج بودند؛ یعنی دقیقاً چیزی که ما در حال حاضر منتظرش هستیم ولی شیعیان واقعی در تمامی زمان‌ها تعداد اندکی هستند؛ در واقع شیعه زیاد است ولی شیعه‌ای که پای کار جهادی و انقلابی باشد کم است. مثل زمان حال که با وجود 250 میلیون شیعه، مورد تکیه حضرت ولیعصر (عج) نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ائمه هدی (ع) هیچ‌یک صرفاً برای ابلاغ دین نیامدند، گفت: ائمه بزرگوار علاوه بر ابلاغ دین، به‌منظور رهبری و حاکمیت الهی جامعه تلاش بسیاری می‌کردند؛ ازاین‌رو کسی که خود را منتظر امام زمان (عج) می‌داند نه در شرایط عادی بلکه در شرایط غیرعادی هم از امام خود فرمان می‌برد و اطاعت می‌کند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه اصلی‌ترین کار ائمه هدی عبادت نبوده است، ابراز داشت: امام موسی کاظم (ع) مردم را به مبارزات انقلابی دعوت می‌کردند در حالی که به‌شدت تحت سیطره سرویس‌های جاسوسی حاکمان زمان خود بودند.

وی با بیان اینکه شیعه علی ابن ابی‌طالب (ع) باید عملش قولش را تصدیق کند، اظهار داشت: شیعه باید از امامش پیروی کند، در کتاب اصول کافی روایت شده امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند خداوند به شیعیان من غضب کرد، امام موسی کاظم (ع) تاوان تنبلی، سستی، راحت‌طلبی و دنیاطلبی شیعیان را با 14 سال زندان و شکنجه داد.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راضی کردن دل امام عصر (عج) اصلی‌ترین تکلیف شیعه است و در این راستا باید متوجه و آگاه باشیم که امامان ما تاوان سنگینی را برای هدایت ما و برپایی عدل داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha