جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: احترام به زائران از مهم‌ترین ملزومات است، لذا متولیان امامزادگان و روحانیون باید احترام زائران را حفظ کنند، چراکه این اقدام نشان دهنده فرهنگ اسلامی است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند با اشاره به طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف از ویژه برنامه‌هایی است که با اجرای آن بهترین فضای معنوی و سیاحتی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد اوقاف در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مانند برپایی نماز جماعت در سه وعده، تبیین احکام دینی، مباحث اخلاقی و معنوی به غرفه‌های کودک اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اجرای طرح آرامش بهاری زمینه حضور کودکان فراهم شده و این یک کار خلاق است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عملکرد اوقاف در طرح آرامش بهاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این نهاد متناسب با برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های خلاق و نوآوری‌های جدید رو به رشد است.

حجت الاسلام نوفرستی به استقبال مردم از مکان‌های زیارتی در شهرهای بزرگ و شهرهایی که از وجود امامزادگان و بقاع متبرکه بهره‌مند هستند اشاره و بیان داشت: مردم به واسطه ایمان و تعهد خود حضور قابل توجهی در اماکن متبرکه دارند .

وی بقاع امامزادگان را پناهگاه پیروان اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: احترام به زائران از مهم‌ترین ملزومات است لذا متولیان امامزادگان و روحانیون باید احترام زائران را حفظ کنند چراکه این اقدام نشان دهنده فرهنگ اسلامی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بر حفظ حریم‌ها در اماکن متبرکه تأکید و به زائران و مسافران حاضر در بقاع متبرکه توصیه کرد: زائران باید شأن این مکان‌های متبرکه را رعایت و هنگام حضور در این مکان‌ها حجاب و عفاف را رعایت کنند .

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه مسئولان باید از حضور مردم در اماکن متبرکه به بهترین شکل استفاده کنند، اضافه کرد: با استقرار روحانیون و مبلغان دینی در بقاع متبرکه مردم می‌توانند مسائل و شبهات خود را مطرح و از وجود این افراد به بهترین شکل بهره‌مند شوند .

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha