جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 487039
۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
سیلاب در لرستان

حوزه/ وزیر کشوربراى بسیج همه امکانات استان لرستان و در صورت ضرورت استفاده از امکانات استان هاى همجوار دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، در خرم آباد هم براثر بارش شدید باران و به دلیل طغیان رودخانه های خرم رود و کرگانه، برخی از خیابان ها و منازل شهری گرفتار سیلاب و آب گرفتگی شده اند و دیواره منازل تخریب شده است. البته منازل مسکونی حاشیه ها رودخانه ها تخلیه شده اند

در شهرستان دلفان نیز اکثر راه‌هاى ارتباطى ٣٠٠ روستا از بخش مرکزى قطع شده است و نیرو‌ها در حال بازگشایى معابر هستند. با شهر نورآباد قطع شده و با شدت بارندگی ها و طغیان رودخانه ها، منازل و واحدهاى تجاری دچار آبگرفتگی شده اند و از چند ساعت گذشته به کمک خودروهاى ارتش مردم به مکان هاى امن جهت اسکان انتقال داده شده اند، نیروهاى کمکى  همبه منطقه اعزام شده اند

در شهرستان سلسله هم برخی روستاهای بخش فیروز آباد گرفتار سیلاب شده اند و طرفیت رودخانه کهکان نیز پر شده است.

وضعیت دورود نیز عادى است و هنوز سد مروک سرریز نکرده است.

در داخل شهرهای پلدختر و  معمولان مشکلى وجود ندارد و تنها در ٢ روستا مشکلاتى در زمینه چادر و اسکان وجود داشت که هلال احمر در حال پیگیرى این موضوع است.

طغیان رودخانه وادامه بارش‌های شدیددر حال حاضرباعث آبگرفتگی حدود ۲۰۰ منزل و واحدتجاری در خیابان انقلاب شده؛ مردم به مکان امن منتقل و اوضاع تحت کنترل نیرو‌های امدادی است.

درصورت تداوم بارش مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد هر چند مطابق اعلام هواشناسی در کل از شدت بارندگی در ساعات آینده کاسته خواهد شد.

تعداد زیادى از راه‌هاى روستایى بدلیل بارش  برف سنگین مسدود شده که با دستور وزیر راه تمام امکانات راهدارى براى بازگشایى معابر بسیج شده است.

شرایط  بروجرد درحالت عادى است، البته سیلاب برخی روستاها را تهدید می کند.

معابر کوهدشت ودوره چگنى دچار آبگرفتگى شده، البته ستاد مدیریت بحران و نیروهاى امدادى مشغول فعالیت بوده و تدابیر لازم درحال انجام است.

وزیر کشور هم براى بسیج همه امکانات استان لرستان و در صورت ضرورت استفاده از امکانات استان هاى همجوار دستورات لازم را صادر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha