جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام کاظم

حوزه/رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف گفت: امام موسی کاظم(ع) از وضعیت نامطلوب آن زمان به نفع جامعه اسلامی استفاده کرد و با مدیریت منسجم بر تمام بحران های زمان، موفق شد که این خود نشان دهنده درایت و تدبیر بالای امام بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محمد الهی، رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف، در جمع عزاداران حضرت موسی‌بن جعفر(ع) در امامزاده شاه سلیمان علی(ع) این شهرستان، با بیان اینکه امام کاظم(ع) در جبهه سیاسی یک مبارزه تمام عیار کرد، گفت: بعد از مبارزه مثبت نظامی امام حسین(ع)، یکی از بهترین مبارزات، مبارزه امام کاظم(ع) در رفع شبهات و صدماتی بود که حکام آن زمان درصدد وارد کردن به اسلام بودند، لذا تثبیت امر امامت در زمان بنی‌عباس توسط موسی بن جعفر(ع) خود مؤید این مطلب است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) از وضعیت نامطلوب آن زمان به نفع جامعه اسلامی استفاده کرد و با مدیریت منسجم بر تمام بحران های زمان موفق شد که این خود نشان دهنده درایت و تدبیر بالای امام بود.

حجت الاسلام الهی، الگوسازی اخلاقی در جامعه را یکی از تلاش‌های امام کاظم(ع) ذکر کرد و گفت: بخشندگی، کظم غیظ، برخورداری از اخلاق علوی و حلم امام کاظم(ع) تا حدی در میان مردم جامعه آن زمان شهرت پیدا کرد که طبق روایات حتی مخالفان حضرت نیز به دارا بودن ویژگی و محسنات اخلاقی ایشان اقرار می کردند.

وی در خصوص شیوه ترویج علوم دینی و دفاع از حقانیت اسلام به وسیله امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: ایشان برای دفاع از اهداف دین مبین اسلام به مناظره های کلامی می پرداختند، اما بیشترین مناظره ها در دوران امام صادق(ع) و امام رضا(ع) انجام شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف، پاسخگویی به نیاز معنوی مردم را از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی امام کاظم(ع) در آن دوران ذکر کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهمی که در دوره امام(ع) به وقوع پیوست، شکل گیری نهاد سازمان وکالت به شمار می رود که افراد مختلفی به عنوان وکیل به وسیله هفتمین امام شیعیان(ع) مشخص شدند و با انجام دادن فعالیت های دینی و علمی، نمایندگی امام موسی کاظم(ع) را در مکان های گوناگون بر عهده گرفتند.

حجت الاسلام الهی با تأکید بر اینکه ائمه(ع) چراغ راه بشریت و به ویژه شیعیان و عاشقان و دوستداران اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت هستند، خاطرنشان کرد: الگوگیری از آنها ضامن اصلی بقا و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه است .

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha