پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر رسیده از کمک رسانی گروه های مختلف به سیل زدگان

حوزه/ مسئول گروه جهادی شهید عبدالزهرا نیسی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی در شهر سیل زده «بستان» پرداخت.

خلیل حریزاوی، مسئول گروه جهادی شهید عبدالزهرا نیسی، مستقر در شهر «بستان»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: در جریان سیل چند ماه گذشته استان خوزستان، این گروه و طلاب مرتبط با آن، حضور فعالی در کمک‌رسانی به مردم داشتند و ثمره همان حضور، احداث سیل بندها و چینش سنگرهایی برای مقابله با سیلاب‌ها بود، که این امر امروز و در جریان سیل اخیر ثمره خود را به‌وضوح در مهار خسارت‌ها نشان داد.

حریزاوی درباره سیل اخیر و شرایط شهر بستان، بیان کرد: به جهت جلوگیری از ورود آب به شهر بستان و تقلیل هرچه بیشتر خسارات جانی، آب از طریق سیل بند روستاهای «بورفوش» و «اصافره» رهاسازی شد و به سمت مزارع و زمین‌های کشاورزی جریان پیدا کرد.

وی همچنین افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، امروز و فردا خطر خاصی شهرستان بستان را تهدید نمی‌کند! اما با توجه به اخبار واصله، حجم ورودی آب از بالادست به قدری زیاد است، که احتمال تهدید شهرستان نیز وجود دارد.

مسئول گروه جهادی شهید نیسی، در ادامه گفت: توسط شهرداری و ستاد مدیریت بحران، سیل بند جدیدی در روستای «رُمیل» احداث شد، اما ساکنین روستای «کَسُر» کاملاً تخلیه شده و متأسفانه روستا دچار آب‌گرفتگی شده است.

حریزاوی از حضور طلاب و نیروهای جهادی در منطقه خبر داد و بیان داشت: ظرفیت نیروی انسانی گروه جهادی حاضر در منطقه، متشکل از طلاب و دانشجویان بسیجی، حدود ۳۰ نفر می‌باشد، که در این میان طلاب سوسنگرد و حوزه علمیه امام صادق(ع) اهواز در این محل حضور پررنگی داشتند.

این نیروی جهادی حاضر در منطقه، از برخی مشکلات ساکنین روستاهای سیل زده سخن گفت و تصریح کرد: مردم روستاهای اطراف از زیر آب رفتن دست رنج و محصولات کشاورزی خود ناراضی هستند! لیکن رهاسازی آب به سمت مزارع تنها راهکار موجود برای حفظ جان هم‌وطنان و اهالی منطقه بود؛ با این وجود برای تسکین آلام اهالی این منطقه، لازم است تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها، همه ظرفیت و توانمندی خود را به صحنه بیاورند.

وی در پایان اظهارداشت: از جمله نیازهای مهم مردم سیل ‌زده، تأمین علوفه و غذای مورد نیاز دام‌هایشان است که مسئولین ذی‌ربط هر چه سریع‌تر باید در رفع این دغدغه بکوشند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha