پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حوزه/ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بر ضرورت جبران کمبودها و نقایص اخلاقی جامعه ما با الگوگیری عملی از سیره نبوی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن بیستم و هفتم ماه رجب ، سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: یکی از پیام های اصلی بعثت پیامبر(ص) ناظر به ضرورت بازگشت جامعه به اخلاق و تقویت مکارم اخلاقی است چه آن که خود ایشان به صراحت می فرمایند که همانا من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده ام.

وی با تاکید بر این که بعثت، انفجار نور الهى در ظلمات جهل و خرافات است، افزود: رهایی انسان از غیر خدا و حرکت به سمت منبع اصلی نور و هدایت که همانا پروردگار عالم است، اساسی ترین پیام و هدف بعثت محمدی(ص) است و همه ما باید این راه و هدف را در زندگی خود مدنظر قرار دهیم.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که زندگانی سرتاسر نور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، مصداق کاملی از سبک زندگی دینی و متعالی محسوب می شود، گفت: حقیقتاً ایراد اصلی ما و دلیل جدی مشکلات امروز ما در مساله سبک زندگی به خاطر آن است که تا حدود زیادی از سیره و سبک زندگی پیامبر(ص) و حضرات معصومین(ع) فاصله گرفته ایم و اگر بتوانیم این فاصله را تا حد بسیاری جبران کنیم، در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام برداشته ایم.

وی با اشاره به تاکید خاص رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مبنی بر لزوم پیاده سازی الگوی سبک زندگی دینی در جامعه خاطرنشان کرد: ما باید از آموزه های وحیانی و نبوی در مسیر برطرف کردن ایرادات و اشکالات زندگی خود بهره کامل بُرده و با تاسی به قرآن و عترت زمینه سعادت حقیقی خود را فراهم نماییم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha