سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امامزادگان استان در روز طبیعت امسال (سیزدهم فروردین ماه) میزبان بیش از ۱۴۰ هزار زائر بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در بازدید از روند طرح آرامش بهاری در امامزادگان باقریه بیرجند، به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه در جوار امامزادگان آغاز و تا پایان روز 14 فروردین ماه ادامه دارد.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به فعالیت 60 مبلغ بومی و اعزامی در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام بخشی‌پور عنوان کرد: طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه‌های مختص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های پرسش و پاسخ، مشاوره خانواده و مشاوره وقف است که همه روزه پذیرای مردم و مسافران نوروزی است.

وی اعلام کرد: در روز سیزدهم فروردین امسال بیش از 140 هزار زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از 26 هزار نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه و تدارک دیده بود، تبیین کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در تلاش است تا روز به روز سطح خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقاء دهد.

حجت الاسلام بخشی‌پور بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه بیش از 420 هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد بیش از 80 هزار زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha