پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امامزادگان

حوزه/رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین گفت: از ابتدای شروع طرح آرامش بهاری تا ۱۰ فروردین‌ماه ۲۴ هزار زائر و مسافر از بقاع متبرکه امامزادگان تحت مدیریت اوقاف در قاینات بازدید کردند.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی رئیس اوقاف شهرستان قاین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان نقش مهمی در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در ایام نوروز دارند، اظهار داشت: در همین راستا طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در 8 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: هم‌اکنون طرح آرامش بهاری در امامزاده زید قاین، امامزاده حسن و افضل(ع)، امامزاده زیدالنار آفریز، بقعه متبرکه بوذرجمهر، امامزاده بی‌بی زبیده خاتون(س)، امامزاده مسعود شندان عرب، امامزاده عبدالله بادامک و امامزاده محمد روستای مهنج در حال برگزار است.

رئیس اوقاف شهرستان قاین با اشاره به برپایی 4 خیمه معرفت و همکاری 5 مبلغ بومی و غیر بومی در طول اجرای طرح، تبیین کرد: خیمه معرفت در امامزادگان در قالب 6 غرفه شامل غرفه گفتمان دینی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه کودکان(با عنوان قرآن بخوان و جایزه بگیر و غرفه نقاشی) و غرفه همه واقف باشیم به منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن، با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه برپا شده است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در راستای تکریم از مسافران و زائران در جوار بقاع متبرکه، زائرسراهایی احداث و برای اسکان مسافرین پیش‌بینی شده، تصریح کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از یک هزار و 600 نفر در زائرسراها و مکان‌های اقامتی امامزادگان اسکان داده شده‌اند.

وی اعلام کرد: از ابتدای شروع طرح آرامش بهاری تا 10 فروردین‌ماه 24 هزار زائر و مسافر از بقاع متبرکه امامزادگان تحت مدیریت اوقاف در قاینات بازدید کردند که این خدمات‌رسانی اوقاف نقش مهمی را در ستاد تسهیلات سفر شهرستان داشته و دارد.

رئیس اوقاف شهرستان قاین گفت: با توجه به تعداد قابل توجه زائران بقاع متبرکه در ایام نوروز، باید خدمات رفاهی و معنوی مناسب به زائران ارائه شود تا شعار این طرح که آرامش بهاری است به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha