سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سیل لرستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه مسئولان به یاری استان لرستان بشتابند، گفت: در بعضی از روستاهای ما یک ونیم متر آب در خانه‌ها وجود دارد که این مسئله به جهت نداشتن کف کش و لجن کش از مشکلات اساسی بوده که الآن وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به وضعیت مناطق سیل‌زده استان لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی عمده‌ای که الآن وجود دارد این است که وسایل زندگی مردم در سیل دچار خسارت شدیدی شده و الآن هم متأسفانه همین خانه‌ها در معرض آسیب قرارگرفته است و مردم یک مقدار ازاین‌جهت ناراحت هستند که همه آن کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام‌نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: مردم‌ انتظار دارند بخشی از خساراتی که واردشده را لااقل جبران کنند.  در این سیل مردم کاملاً همکاری کردند و اطلاع‌رسانی خوبی که صورت گرفت و تا حدودی می‌توانیم بگوییم که از بسیاری از خسارات جلوگیری شد، اما همچنان در بعضی از روستاهای ما یک ونیم متر آب در خانه‌ها وجود دارد که این مسئله به جهت نداشتن کف کش و لجن کش از مشکلات اساسی بوده که الآن وجود دارد.

وی افزود: واقعاً هم‌خانواده‌ها امکان اینکه بتوانند این مقدار لجن را از منزل‌ها بیرون کنند وجود ندارد و از سوی دیگر طبیعتاً الآن از مدت‌ها قبل که هشدارها بوده و بارندگی بوده، اما مردم‌دوست دارند در منزل‌های خودشان باشند که امکانش نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن جای اسکان اضطراری مناسب یکی از چیزهای ضروری است که بخشی از آن پیش‌بینی‌شده، ولی بازهم نیازمند تهیه امکانات و اسکان بیشتر است و همین‌طور تجهیزات دیگری که ازنظر آذوقه و ازنظر بهداشت هم توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی گفت: الآن عمده مشکل ما در استان لرستان روستاهاست که راه ارتباطی امکان امدادرسانی در برخی از روستاها وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: استان لرستان در معرض خطرات جدی سیل قرار دارد و انتظار می رود مسئولان و مردم عزیز ما را یاری کنند، استان لرستان همیشه پیشگام در یاری‌کردن قسمت‌های مختلف بوده و مسئولین هم ان‌شاءالله کمک کنند تا با کمک یکدیگر بخشی از درد مردم تسکین پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha