شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فیلم داستانی صحوری

حوزه/ تهیه کننده و کارگردان فیلم داستانی صحوری گفت: فیلم داستانی صحوری به روایت زندگی احمد ابن اسحاق قمی، نماینده امام حسن عسکری (ع) و یکی از موثرترین افراد در رواج تشیع در ایران می‌پردازد.

سید امیر طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، اظهار داشت: فیلم داستانی صحوری موضوعی تاریخی است که در زمینه تشیع و دارای چند سرفصل است و ورود اشعریون و حضرت معصومه(س) و شکل گیری تشیع در قم با محوریت زندگی احمد اسحاق اشعری را بررسی می‌کند.

وی افزود: احمد ابن اسحاق از نوادگان خاندان اشعری به دلیل عشق و ارادتی که به سلاله پاک اهل بیت(ع) داشته از سوی امام حسن عسکری(ع) به عنوان نماینده ایشان در قم انتخاب می‌شود و شاگردان بزرگی از جمله شیخ صدوق را پرورش می‌دهد.

تهیه کننده و کارگردان فیلم داستانی صحوری با اشاره به محتوای این فیلم تصریح کرد: فیلم داستانی صحوری به روایت زندگی احمد ابن اسحاق قمی نماینده امام حسن عسکری(ع)  و یکی از موثرترین افراد در رواج تشیع در ایران می‌پردازد.

طباطبایی عنوان کرد: شهر قم تا یک قرن پیش از ورود حضرت معصومه(س)، یکی از کانون‌‌های اصلی آیین زرتشت در ایران بوده، اما این روند با مهاجرت خاندان اشعری به این شهر، به عنوان نخستین شیعیان وارد شده در قم به کلی دگرگون می‌شود و به نوعی خط اول شکل‌‌‌گیری مکتب تشیع پایه‌‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز شهادت امام موسی کاظم(ع) است این مستند از شبکه یک سیما پخش شد و قرار است روز شهادت امام حسن عسکری(ع) نیز مجدد پخش شود.

تهیه کننده و کارگردان فیلم داستانی صحوری ادامه داد: چند سال است مجموعه ای تشکیل شده است که در زمینه تاریخ تشیع و بزرگان دینی فعالیت می‌کند، افرادی در تاریخ تشیع نقش موثری داشتند و کمتر مورد توجه بودند که میرزای قمی یکی از این اشخاص است، ساخت مستند درباره این عالم دینی آغاز شد و در قدم دوم مستند صحوری تولید شده است.

طباطبایی با اشاره به لزوم تولید مستند تاریخی درباره اهل بیت(ع) و امام زادگان بیان کرد: در فصل بهارپروژه تاریخی موسی مبرقع پسر امام جواد(ع) را آغاز می‌کنیم.

وی گفت: نقش اول فیلم داستانی صحوری را حمید تاج دولتی بازیگر نقش حمزه فیلم حضرت محمد(ص) بازی کرده و در کنار هنرمندانی از قم تهران و اردستان تولید شده است، این فیلم داستانی در شهرهای اردستان، زواره، سرپل ذهاب کرمانشاه و قم ضبط شده است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم داستانی صحوری عنوان کرد: درمجموع مستند صحوری حدود 60 دقیقه است ولی از زمان پژوهش و نگارش و پبیش تولید و مراحل فنی حدود 10 ماه زمان صرف شده است، این فیلم داستانی در سازمان هنری رسانه ای اوج تهیه شده است و بیش از 250 بازیگر و هنرور دارد و بازسازی دوران قرن دوم و سوم هجری است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تلویزیون در مناسبت‌های مذهبی درباره بزرگان دینی و اهل بیت(ع) برنامه خاصی ندارد و اکثراً برنامه‌های گفت و گو محور است و براین اساس بسیار خوب است با زبان داستان زندگی اهل بیت(ع) برای مردم تبیین شود.

گفتنی است: فیلم داستانی صحوری همزمان شهادت امام موسی کاظم(ع) از شبکه یک سیما پخش شد و همچنین روز شهادت امام حسن عسکری(ع) نیز مجدد بازپخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha