چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کشف اسلحه و مهمات در منزل یکی از حامیان حمله به مساجد کرایست چرچ

حوزه/ پلیس نیوزیلند طی بیانیه ای درباره فردی که حامی حملات تروریستی در کرایست چرچ بوده اعلام کرد که این فرد پیش از روبرویی با پلیس ایمیل های تهدیدآمیزی فرستاده و اسلحه و مهمات در املاکش پیدا شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از news24، پلیس نیوزیلند روز گذشته اعلام کرد مردی که خودش را در یک درگیری با نیروهای پلیس در کرایست چرچ به کشتن داد، یکی از حامیان حمله تروریستی علیه مساجد بوده و تهدیدی آشکار برای جامعه محسوب می شده است. این فرد هرچند رابطه مستقیمی با عامل تروریستی نداشته اما از وی حمایت می کرده است.

پلیس روز چهارشنبه جزئیاتی از مرگ آرتمی دیووفسکی 54 ساله افشاء کرد. جان پرایس سرپرست اداره پلیس گفت: این فرد پس از فرستادن ایمیل های ناراحت کننده ای در رابطه با حمله به نمازگزاران در 15 مارس در مساجد کرایست چرچ که سبب کشتار خونین 50 تن گردید، مورد توجه ماموران قرار گرفت.

پرایس گفت که نیروهای پلیس سه ملک متعلق به وی را تفتیش کرده و تسلیحات نظامی، اسلحه، مهمات و محتوای افراطی خشونت آمیز کشف کرده اند.

به گفته پلیس این فرد افراط گرای نیوزیلندی در یک اتومبیل شناسایی شده و پلیس سه ساعت تمام با او مذاکره کرده تا خودش را تسلیم کند، پس از این زمان نیروهای پلیس به وی نزدیک شده و دریافتند که او با ضربه چاقو دست به خودکشی زده است.

به گفته کارشناسان معضل اسلام هراسی در نیوزیلند به آتش زیر خاکستری مشابهت دارد و پلیس نیز برای شناسایی عوامل راست افراطی در این کشور کوتاهی کرده است.

در پی تیراندازی خونین در کرایست چرچ، بی توجهی و نادیده گرفتن دولت نیوزیلند برای پیگیری جرائم ناشی از تنفر زیر ذره بین رفته است، این کشور طی ده سال گذشته درخواست های بسیاری از سوی سازمان های محلی و بین المللی برای رسیدگی به معضل اسلام هراسی دریافت کرده، اما هیچ اقدامی در این رابطه در پیش نگرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha