پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجمع معلمان کانادایی در اعتراض به قانون ممنوعیت حجاب در کبک

حوزه/ درحالی که قانون سکولار «منع نماد مذهبی» در مراکز دولتی و مدارس کبک اخیرا اجرایی شده است، ۱۵۰ تن از معلمان و مدرسان در مونترال با تجمع در یک دبیرستان، حلقه وحدت در حمایت از مسلمانان و حجاب تشکیل دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theglobeandmail، جمعی از معلمان و دانش آموزان، دانشجویان و تحصیل کرده ها در ایالت کبک کانادا، علیه قانون سکولار «ممنوعیت نماد مذهبی» در این استان کانادایی دست به تظاهرات زدند.

اوایل امروز نزدیک به 150 مدرس، دانش آموز و اعضای جامعه درحالی که دست هایشان را به هم داده بودند و برخی از آنان حجاب و برقع داشتند، در خارج از یک دبیرستان در منطقه مونترال جمع شده و حلقه انسانی علیه این قانون ضددینی تشکیل دادند.

بسیاری از آنان برای ابراز همدلی با مسلمانان حجاب و نمادهای اسلامی پوشیده بودند. معلمان در این راهپیمایی ضمن ابراز مخالفت شان با قانون سکولار در کبک، این اقدام دولت را «تمسخرآمیز» دانسته و گفتند: معلمانی که حجاب دارند به راحتی از پس وظایف شان بر می آیند و هدف آنان مسلمان کردن دانش آموزان نیست بلکه داشتن حجاب بخشی از دین آنان است.

فرهین احمد معلم دبیرستان وست ماونت گفت: اگرچه ما در مقام مسئول هستیم، اما آنان به ما تهمت می زنند و ما هرگز سعی نداشته ایم تاثیری منفی بر روی دانش آموزان داشته باشیم.

وی افزود: مانند دیگر همکارانمان ما دروس ارائه شده را تدریس می کنیم و دانش آموزان را به داشتن افکار انتقادی تشویق می کنیم. اینکه آدم های خوبی باشند و به خوبی گرایش داشته باشند.

 

فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک روز چهارشنبه با وقاحت اعلام کرد کسانی که در بخش های دولتی و مادرس قصد استفاده از حجاب و نمادهای مذهبی را دارند، باید به دنبال یافتن مشاغل دیگری باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha