سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
۲۵۶۵۶۵

حوزه/امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان گفت: امروز یکی از توطئه هایی که از سوی دشمنان اسلام دیده می شود، ترور شخصیت های بزرگ اسلامی است، علمایی که سرمایه های جامعه هستند را ترور می کنند برای اینکه اختلاف ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان در همایش رسول رحمت در بیرجند، اظهار داشت: مبعث پیامبر آغاز نجات بشر از ذلت و عبودیت غیر خدا بود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد زندگی با برکت رسول اکرم بسیار فراوان است، بیان داشت: بعثت پیامبر در حقیقت به همه ظلم ها و ستم ها و تمام اعمال زشتی که بر انسان روا داشته می شد پایان داد اما بُعد اخلاقی زندگی پیامبر بسیار مهم است چون پیامبر هدف از بعثت خود را تکمیل اخلاق معرفی کردند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان عنوان کرد: این بُعد از زندگی پیامبر در حقیقت فراموش شده است ولی بسیار مهم است، اگر ما قرآن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم در 4 صفت قرآن و پیامبر با هم مشترکند که یکی از آنها رحمت است.

مولوی عبدالهی اضافه کرد: صفت دیگر در بین پیامبر و قرآن «حفاظت»، صفت دیگر «کرامت» و صفت چهارم صفت «هدایت» است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در جامعه اسلامی وجود دارد بخاطر این است که اخلاق پیامبر فراموش شده است، گفت: اخلاق از این جهت مهم است که اگر به عبادات مهمی که بین تمام مسلمین مشترک است همچون نماز، روزه، حج و زکات نگاه کنیم هدف از هرکدام از اینها ارتقای اخلاق است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان تبیین کرد: درباره نماز خداوند می فرماید «ان الصلاة تنها عن الفحشا والمنکر»، نماز، نماز است، ولی خداوند می خواهد انسان نمازگزار را مسلمان واقعی کند که در جامعه الگو باشد.

مولوی عبدالهی یادآور شد: در مورد زکات خداوند می فرماید هدف از گرفتن زکات این است که صفات زشت از وجود انسان بیرون رود و صفات نیکو در انسان شکل گیرد، در واقع زکات اخلاق را درست می کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن الفاظ تزکیه چندجا ذکر شده است، متذکر شد: مسلمانی که فقط ادعای اسلام بکند و در وجودش از اخلاق اسلامی چیزی نباشد، چطور غیر مسلمان او را تشخیص بدهد و بتوان فهمید که پیامبر خاتم پیامبر رحمت است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان تاکید کرد: باید از کردار من و شما بفهمند که پیامبر ما پیامبر رحمت بوده است.

مولوی عبدالهی درخصوص اقدامات داعش بیان داشت: مسلمانی که به نام اسلام سر مسلمانی را می برد، دیگران که مسلمان نبودند چه برداشتی از اسلام می کنند؟ دینی که سرتاسر رحمت است چطور در بین مسلمانان و مردم جلوه داده می شود؟

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که اخلاق پیامبر و هدف اصلی از بعثت پیامبر را در جامعه ترویج دهیم تا انسان ها بدانند پیامبر فقط برای ما ترویج نماز نیامده، گفت: ابعاد زندگی پیامبر بسیار زیاد است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان اظهار داشت: امسال که به فرموده رهبری سال رونق تولید است اسلام از تنبلی منع کرده است.

مولوی عبدالهی با بیان اینکه اگر واقعا برنامه های اسلام را مطالعه کنیم می بینیم اسلام برای کار و زحمت و تلاش تشویق کرده است، عنوان کرد: دشمنان اسلام به عناوین مختلف سعی دارند که اسلام را به چالش بکشند.

وی مطرح کرد: امروز یکی از توطئه هایی که دیده می شود، ترور شخصیت های بزرگ اسلامی است، علمایی که سرمایه های جامعه هستند را ترور می کنند برای اینکه اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با اشاره به اینکه امروز شکی نیست که دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده، گفت: سودی که دشمن از این حربه برده از هیچ چیز نبرده است و باید ما هشیار و دلسوز باشیم.

مولوی عبداللهی تاکید کرد: تا زمانی که این حس را نداشته باشیم گرفتن این همایش ها کار به جایی نمی برد.

وی متذکر شد: در تعداد نمازها، قبله، قرآن و پیامبر بین شیعه و سنی فرقی نیست، جزئیات مهم نیست مهم این است که ریشه ها یکی است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان مطرح کرد: متأسفانه موضوع افراط گری بزرگ ترین ضربه را زده است و همه مسئولیت دارند به میدان بیایند و برای این موضوع فکری بکنند.

مولوی عبداللهی درخصوص چهلمین سالگرد انقلاب گفت: دشمنانی که فرعون وار می گفتند نمی گذاریم انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را ببیند، اما اکنون وارد چهل و یکمین سال انقلاب شدیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را باید آویزه گوشمان قرار دهیم و اخوت و برادری همیشه مدنظرمان باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha