پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جامعه اسلامی اهل بیت میشیگان، نشست «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کرد

حوزه/ نشست «ملاقات با یک مسلمان» روز گذشته چهارشنبه، به میزبانی جامعه اسلامی اهل بیت در دانشگاه میشیگان و با همکاری دانشجویان انجمن اسلامی برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از michigandaily، جامعه اسلامی اهل بیت در دانشگاه میشیگان در آمریکا، نشست «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کرد.

این گردهمایی با همکاری دانشجویان انجمن اسلامی و به میزبانی جامعه اسلامی اهل بیت روز گذشته در سالن مانسن دانشگاه میشیگان برگزار شده و گفتمان میان ادیانی میان دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان برپا شد. این نشست بخشی از هفته مشارکت اسلامی دانشجویان محسوب می شد.

به گفته سید رضوی، رئیس جامعه اسلامی اهل بیت و دانشجوی سال اول، هدف از برگزاری این رویداد، مشارکت دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان در گفتمان مشترک و ایجاد درک متقابل، ارتباط بهینه میان آنان بود.

رضوی در این باره گفت: ما می خواهیم درباره اسلام آگاهی رسانی کنیم و فرصتی برای دانشجویان غیرمسلمان به وجود بیاوریم تا با مسلمانان صحبت و گفتگو داشته باشند و با اسلام و مسلمانان آشنا شوند.

رضوی افزود: با این کار مردم احساس بهتری از در کنار هم بودن خواهد داشت و مسلمانان مختلف، شیعه و سنی نیز همدیگر را ملاقات خواهند کرد، آشنا شدن با آدم های جدید بسیار عالی است و مردم در واقع با ما صحبت کرده و از ما شناخت به دست می آورند.

شبیر سید، دانشجوی ارشد و مشاور جامعه اسلامی اهل بیت نیز گفت: گفتگو میان دانشجویان از پیشینه های متفاوت همیشه در دانشگاه اتفاق نمی افتد و دادن سکوی صحبت به اجتماعات کوچکتر از اهمیت بالایی برخورد است.

سید گفت: من احساس می کنم گاهی ما با هم صحبت نمی کنیم، حال آنکه این گفتگوها می توانند سبب تقویت اجتماعات ما شوند.

وی افزود: این خوب است که مردم بیایند و با ما صحبت کنند. نه تنها برای کاهش جهل بلکه برای افزایش دانش و تقویت مسلمانان، اینکه ما همدیگر را بشناسیم و ببینیم که چه چیزهایی میان ما متفاوت است.

این دانشجوی شیعه، مسلمانان و غیرمسلمانان را تشویق کرد که در نشست ها شرکت کرده و پرسش هایشان را درباره اسلام و شیعیان بپرسند.

فاطمه حیدر یکی از مشاوران دیگر این سازمان نیز گفت: چنین رویدادها میان دانشجویان با پیشینه های دینی و فرهنگی مختلف، کلید توسعه یک گفتمان صمیمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha