سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
همایش علمای شیعه و سنی

حوزه/دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امروز جامعه ما ممکن است به واسطه برخی تبلیغات دچار یأس شود و هر تریبونی که بذر یأس و ناامیددی را به جامعه بپاشد با اموزه های پیامبر در تضاد می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، امروز در نشست علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار داشت: در مسئله نفوذ، علما حصن حصین و نفوذناپذیر هستند و در مسئله راز امت اسلامی، صدر امین امت قلمداد می شوند.

وی بیان داشت: ماموریت تبلیغ و ترویج این قول ثقیل برعهده ما و شما قرار داده شده است و این نیازمند یک درک صحیحی است که نام آن را تفقه گذاشته اند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اینکه امروز حول محور پیامبر گرامی اسلام گردهم آمده ایم، گفت: ما گرد محور پیامبر  جمع شده ایم که خداوند به صورت ویژه به او سلام می فرستد و کسی نمی تواند بر او پیشی بگیرد.

لطفیان ادامه داد: پیامبر تنها مفسر هستی است که نظام آفرینش بر مبنای شخصیت وجود مبارکش ترسیم شده است و امروز جهان تشنه سیره رسول الله است.

وی اعلام کرد: اسرائیلی ها با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد دلار در نزدیکی حرم نبوی بزرگترین شهر هوشمند را می خواهند ایجاد کنند .

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با انتقاد از اینکه این چه مسلمانی است که یک انسان بی مقدار(ترامپ) به شما گاو شیرده خطاب بکند؟!

حجت الاسلام لطفیان یادآور شد:  اما وقتی صحبت از جمهوری اسلامی می شود در خاطرات خانم کلینتون آمده است که کاش صدایمان را در مقابل ایران بالاتر می بردیم و در ادامه نیز می گوید "البته بالاتر بردن صدایمان نیز هیچ تغییری ایجاد نمی کرد".

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از آموزه های مکتب اسلام است

وی با بیان اینکه اقتدار ما ناشی از آموزه های مکتب است، گفت: پیامبر به ما عزت و استقلال داد و سازش ناپذیری را آموزش داد که از این آموزه ها ابدا نباید غفلت کرد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: وقتی تعابیر و تعالیم را از سیره رسول الله داشته باشیم هرگز از تحریم نمی ترسیم، ما امروز هم پیمان می شویم برای اینکه مجددا آموزه های ناب پیامبر را بر سفره مردم بیاوریم.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه از نظر دشمنان دو نوع اسلام خوب و بد داریم، بیان داشت: اسلام خوب یعنی سازش و اسلام بد یعنی چالش برای آنها.

وی اضافه کرد: مبعث اعلام نبوت پیامبر نبود بلکه اعلام رسالت پیامبر بود و جبرئیل مأموریت ابلاغ رسالت را برای پپیامبر اکرم برعهده گرفته بود و این رسالت مدیریت محدود جامعه اسلامی نیست.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: تعبیر تمدن سازی که در بیانیه گام دوم رهبر آمده است بخاطر این بود که سوژه ای که انقلاب دنبال می کند فقط برای ملت ایران و مردم منطقه نیست بلکه باید برای دنیا پیاده سازی شود.

هر تریبونی که بذر یأس و ناامیددی را به جامعه بپاشد با آموزه های پیامبر در تضاد است

حجت الاسلام لطفیان مطرح کرد: کسی احساس خستگی و یأس بکند و مردم را ناامید کند، با تعالیم پیامبر هیچ نسبتی ندارد و امروز باید نهضت تبیین و اعتماد را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: امروز جامعه ما ممکن است به واسطه برخی تبلیغات دچار یأس شود و هر تریبونی که بذر یأس و ناامیددی را به جامعه بپاشد، با آموزه های پیامبر در تضاد می باشد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه از این تریبون های مقدس برای تبیین این مأموریت عظیم استفاده کنید، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که عبارت «کلمة الله هی العلیا» تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام لطفیان عنوان کرد: ما مفتخر به پیامبری هستیم که علی فرمود "خداوند نهاد او را از بهترین معادن عالم استخراج نمود و نهال وجود او را از بهترین درخت آفرینش غرس نمود و او در سلسله پیامبرانی است که تفاوت او در بیان آیات قران تجلی پیدا می کند".

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha