سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خدایی

حوزه/ رئیس اداره اوقاف شهرستان طبس با بیان اینکه در طول طرح آرامش بهاری بیش از ۵۷ هزار زائر به به زیارت بقاع و امامزادگان طبس رفتند، گفت: همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر زائر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی رئیس اداره اوقاف شهرستان طبس در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال طی تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه سراسر کشور از 28 اسفندماه آغاز و تا 14فروردین‌ماه در راستای لبیک گفتن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: همه ما می‌کوشیم تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم که امیدواریم با تلاش همه همکاران منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش محقق شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان طبس بیان داشت: امسال طرح نوروزی آرامش بهاری در 8 بقعه متبرکه امامزاده سیدحسین(ع) روستای زرگ، امامزاده سید حسین بن جعفر(ع) روستای فشاه، امامزاده ابوالبرکات زید بن‌علی(ع) روستای امامزاده علی، امامزاده سید محمدجعفر طیار روستای ازمیغان، بقعه شیخ احمد بن اسحاق روستای پیرحاجات، بقعه شیخ ابراهیم روستای حلوان و بقعه شیخ احمد روستای زنوغان اجرا شد.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه در بقاع متبرکه و امامزادگان 150 نفر خادم و اعضای هیئت‌امنا در طرح نوروزی به فعالیت پرداخته و به زائران خدمات ارائه کردند، تصریح کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 8 مبلغ اعزامی و بومی برای ترویج برنامه‌ها و اهداف طرح آرامش بهاری به این شهرستان اعزام شدند که مسافران و زائران از فعالیت‌های کارشناسانه آنان بهره‌مند شدند.

وی در خصوص برپایی خیمه‌های معرفت در محل موقوفه باغ تاریخی گلشن طبس تصریح کرد: در موقوفه باغ گلشن که از موقوفات امیرحسنخانی بوده ویژه‌ برنامه‌هایی در قالب غرفه‌های پاسخگویی به مسائل دینی، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه‌بگیر، مشاوره خانواده و مشاوره وقف اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان طبس با اشاره به وجود 8 بقعه متبرکه در شهرستان طبس، خاطرنشان کرد: همزمان با روز طبیعت نیز 3 هزار و 600 نفر در جوار امامزادگان شهرستان طبس حضور داشتند که از این تعداد بیش از 180 نفر در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اسکان یافتند.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه در طول طرح آرامش بهاری 57 هزار زائر به به زیارت بقاع و امامزادگان طبس مشرف شده‌اند، اظهار کرد: همچنین در این مدت 4 هزار و 500 نفر زائر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

وی با اشاره به میزبانی اماکن متبرکه از مردم در روز طبیعت، ادامه داد: اوقاف هرساله در امر خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در حوزه شهرستان با توجه به ظرفیت موجود نقش پررنگی دارد است و در این راه خادمان زیادی به مردم و مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha