پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سه نفر به جرم حمله به مساجد آلمان به زندان محکوم شدند

حوزه/ دادگاهی در شهر اولم، در ایالت بادن وورتمبرگ در آلمان، سه نفر از طرفداران گروه تروریستی «پ ک ک» را به جرم پرتاب کوکتل مولوتف به سوی مساجد به سه تا پنج و نیم سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از آناتولی، دادگاهی در آلمان روز جمعه سه نفر را به جرم پرتاب کوکتل مولوتف به سوی مساجد در جنوب این کشور در سال گذشته، به زندان محکوم کرد.

مسجد انجمن مسلمانان ترکیه در شهر اولم، یکی از شهرهای ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان، مارس 2018 مورد حمله طرفداران گروه تروریستی «پ ک ک» قرار گرفته بود که در اعتراض به عملیات ضدتروریستی ترکیه در شمال غربی سوریه به مساجد این کشور در آلمان حمله و بی حرمتی می کردند.

دادگاه منطقه ای اولم برای سه نفر حکم های زندان سه تا پنج سال و نیم صادر کرد. این افراد در حمله به مساجد خساراتی وارد کرده بودند. دو مظنون دیگر نیز حکم های کوتاه زندان 6 ماه تا یک و نیم سال دریافت کردند.

گفتنی است گروه تروریستی «پ ک ک» مسئولیت ده ها حمله به مساجد، مغازه ها و مراکز متعدد ترکی در شهر های مختلف آلمان از جمله برلین، فرانکفورت، هامبورگ و  آخن را در سال گذشته به عهده گرفته است.

این سازمان از سال 1993 در آلمان ممنوع شده است اما تقریبا فعال باقی مانده و نزدیک به 14 هزار تن از طرفداران آن در این کشور هنوز باقی مانده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha