جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیا چین در حال تخریب مساجد تاریخی مسلمانان است؟

حوزه/ در تصاویر دقیق تر ماهواره ای و نقشه بردای که توسط یک سایت خبرنگاری منتشر شده، ادعای فعالان توییتر در رابطه با تخریب مساجد تاریخی مسلمانان در چین تاحدودی به اثبات رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» درحالی که بسیاری از فعالان در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر با گذاشتن تصاویر ماهواره ای مدعی شده بودند که دولت مرکزی چین در حال تخریب مساجد تاریخی مسلمانان در سرتاسر استان سین کیانگ می باشد، و دو مسجد به صورت مشخص در مرکز توجه قرار داشتند، یک نهاد خبری با نام bellingcat، با نشان دادن تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری دقیق تر  از این مساجد، این ادعا را تا حدودی تایید کرده، هرچند تخریب ها در یکی از مساجد به صورت موضعی انجام گرفته و مسجد کاملا از بین نرفته است.

این سایت خبرنگاری اعلام کرد که با استفاده از منابع باز و تصاویر ماهواره ای می توانیم این مساجد را پیدا کنیم و چنین ادعاهایی را بررسی کنیم. ما همچنین می توانیم محدوده زمانی تخریب را نیز مشخص سازیم.

سایت مذکور نتیجه گیری کرده که با استفاده از ابزارهای مختلف، از جمله سرویس اشتراک، منابع باز و برنامه های کاربردی نقشه برداری همکاری، می توانیم مشخص کنیم که این دو مسجد طی سال های 2018 تغییرات ساختاری قابل توجهی داشته اند. این تغییرات به از بین رفتن ساختمان های زیبا و تاریخی مانند دروازه مسجد کریا و بخش بزرگی از مسجد کارگلیک منجر شده است.

درحالی که دولت چین به سبب زندانی کردن و سرکوب اقلیت های  اویغور در استان مسلمان نشین سین کیانگ با اعتراض های بین المللی مواجه شده، تخریب مساجد و آثار تاریخی مسلمانان توسط چنین نیز اخیرا به یکی از نگرانی ها تبدیل شده است.

 

تصویر گذاشته شده در توییتر که در آن جای مسجد خالی است

 

تصاویر گوگل ارث نشان می دهد که مسجد در سال ۲۰۱۴ وجود اشته

تصاویر مهندسی دقیقتر، نبود بخشی از ساختمان مسجد را نشان می دهند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    0 0
    پس چرا شما حوزویان سکوت کردین؟!!!! بالاخره مدافع مظلوم هستین یا نیستین؟!¡!!