سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی حتی مرکز استان کمبود شدید فضاهای آموزشی وجود دارد، گفت: اگر ما در زمینه ساخت فضاهای آموزشی به اعتبارات دولتی متکی باشیم معلوم نیست چه زمانی این مشکلات و نواقص برطرف شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر به تاریخ کشور توجه کنیم می بینیم هر زمانی که فعالیت های ما در عرصه های مختلف از شکل دولتی به یک حرکت خودجوش مردمی تبدیل شده، بسیار موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه نیازهای کشور در زمینه مدرسه سازی به خصوص در خراسان جنوبی بسیار مشهود است، افزود: در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی حتی مرکز استان کمبود شدید فضاهای آموزشی وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ضرورت ساخت فضاهای آموزشی احساس می شود، اظهار کرد: اگر ما در زمینه ساخت فضاهای آموزشی به اعتبارات دولتی متکی باشیم، معلوم نیست چه زمانی این مشکلات و نواقص برطرف شود و به استانداردهای لازم برسیم و طبیعی است که برای پیشبرد اهداف باید به سمت حمایت از گروه ها و نهادهای خودجوش مردمی برویم.

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز یکی از مهم ترین گروه های مردمی هستند و این نوع افراد بسیار سریع تر می توانند کمک کنند تا مشکلات و نواقص موجود را رفع کنیم و پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت خیرین مدرسه ساز در راستای بحث علم آموزی از ارزش و ثواب بسیاری برخوردار است، افزود: در روایات نیز به این موضوع اشاره شده است و کسی که زندگی، مال و وقت خود را وقف مسیر علم آموزی کند از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار هستند نسبت به کسانی که در عرصه های دیگر فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با توجه به اینکه خیرین به سمت ایجاد هم افزایی حرکت کنند، ادامه داد: مجموعه های بسیاری در حوزه مدرسه سازی فعالیت دارند و اگر خیرین صلاح دانستند به سمت مشارکت با این مجموعه ها حرکت کنند تا نیازهای آموزشی با هزینه کمتر و به موقع برطرف شوند.

حجت الاسلام نصیرایی خاطرنشان کرد: باید ارزش های اسلامی و انقلابی را تقویت کنیم، چراکه این ارزش ها باعث پیشرفت کشور شده است و به خیرین مدرسه ساز پیشنهاد می کنیم که از اسامی شهدا، بزرگان و مشاهیر دینی و علمی برای نام گذاری مدارس استفاده کنند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha