سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سهرابی نژاد

حوزه/امام جمعه سرایان با اشاره به اتحاد و همدلی بین تمام فرقه های اسلامی، گفت: همه فرقه های اسلامی باید دست به دست هم دهند تا مسئله وحدت را بیش از پیش در عمل و نه در شعار به واقعیت تبدیل کنند.

حجت الاسلام حسن سهرابی نژاد، امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به هدف از بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) اظهار داشت: هدف از بعثت ۱۲۴ هزار پیامبر و نبی مکرم اسلام(ص) تربیت اسلام در سطح جهان بوده است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) مبعوث شدند که خوبی های اخلاق را در بین جوامع و بشریت گسترش دهند که یکی از نکاتی که در قرآن با عظمت و بزرگی یاد می شود، اخلاق زیبای پیامبر بوده است.

امام جمعه سرایان با اشاره به القاب پیامبر(ص) در قرآن و احادیث تصریح کرد: یکی از القاب پیامبر(ص) رحمة للعالمین که به معنای رحمت برای جهانیان است و محوری برای همه مسلمانان جهان برای اشاعه فرهنگ اسلامی می تواند باشد.

حجت الاسلام سهرابی نژاد با اشاره به اتحاد و همدلی بین تمام فرقه های اسلامی، خاطرنشان کرد: همه فرقه های اسلامی باید دست به دست هم دهند تا مسئله وحدت را بیش از پیش در عمل و نه در شعار به واقعیت تبدیل کنند.

وی وحدت را عاملی برای پیشرفت و قدرتمندی کشور و گسترش اسلام دانست و افزود: امروز اگر نگاهی به کشورهای اطراف بیاندازیم موجب توجه به اهمیت وحدت می شویم.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، عنوان کرد: وظیفه ماست که در این برهه حساس که در کشورهای حاشیه ای و به بهانه اسلام حراسی سه مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی شروع به کشتن مسلمانان کرده اند و با نقشه های مختلف در صدد تخریب چهره واقعی اسلام هستند، با ایجاد وحدت و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

حجت الاسلام سهرابی نژاد، اسلام را دینی استکبارستیز دانست و تأکید کرد: تنها دین و آیینی که می تواند در برابر استکبار جهانی ایستادگی کند قطعا اسلام است که اگر بیداری اسلامی صورت بگیرد خیلی از این توطئه های شوم استکبار نقش برآب خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ایران در منطقه خاورمیانه و در جهان، تصریح کرد: اهمیت ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در بین کشورهای اسلامی بر کسی پوشیده نیست، ما امروز اگر می بینیم در فلسطین، عراق و سوریه حضور دارد .

امام جمعه سرایان گفت: ایران اسلامی باتوجه به اتحاد و همدلی میان مردم و نعمت ولایت فقیه در برابر این فشارها و تهدیدهای دشمن دست پر بیرون خواهیم آمد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha