پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح آرامش بهاری

حوزه/ فضاسازی و برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری بسیار مناسب است و با استفاده از ظرفیت این مکان‌ها موجب جذب همه اقشار شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام سید محسن دین‌پرور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از سوی اداره کل اوقاف، اظهار کرد: با اجرای این برنامه زائرانی که پیش از سال نو به قم سفر کرده بودند، سال جدید را در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه آغاز کردند که معنویت آن لحظات را برای آنان بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری موجب استقرار مردم در بقاع متبرکه شد، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه با اجرای این طرح در امامزادگان ، واسطه خیر، فیض و اتصال قلوب مردم به مقام قرب الهی شد.

مدیر بنیاد نهج البلاغه ادامه داد: فضاسازی و برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری بسیار مناسب است و توانسته با استفاده از ظرفیت این مکان‌ها موجب جذب همه گروه‌های سنی شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در امامزادگان نشان می‌دهد، بقاع متبرکه دارای ظرفیت‌های خوب فرهنگی هستند که می‌شود به شکل‌های گوناگون از آن بهره برد، تصریح کرد: اما با تمام این اوصاف هنوز هم برای کار کردن در بقاع متبرکه فرصت‌های کاری بسیاری وجود دارد که باید از آن بهره برد.

حجت‌الاسلام دین‌پرور حضور همیشگی مردم را برکت جامعه دانست و با تأکید بر اینکه باید زائران امامزادگان مورد تکریم و خدمت قرار گیرند، اضافه کرد: تکریم و خدمت به زائران سبب نشر معارف دین و حضور پررنگ مردم در این اماکن می‌شود.

وی بر ضرورت معرفت نسبت به امامزادگان و شناساندن آنها به مردم تاکید کرد و و یادآور شد: متولیان امامزادگان می‌توانند در این زمینه به خوبی ایفای نقش کنند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه اضافه کرد: بقاع متبرکه در سال نو باید با رویکرد تغییر و تحول سال و طبیعت باشد، همچنین برنامه‌های اوقاف نیز در طرح آرامش بهاری باید هر سال به روز شود تا مخاطبان بیشتری داشته باشد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha