پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حمایت از کالای ایرانی، همت مضاعف و کار مضاعف، تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایران، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و امسال هم رونق تولید ملی شعارهای سال‌های اخیر است و تحقق شعار امسال نیازمند تصمیم‌گیری و عمل‌گرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد، گفت: دعای سال نو بسیار با مطالبات معنوی ما از خدای متعال هماهنگی دارد و در هر نماز و دعایی از خدای متعال می‌خواهیم که حال ما را نیکوترین حال قرار دهد.

 وی تصریح کرد: تمام دعاها خصوصا در ماه مبارک رمضان ما را به سمت «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» هدایت می‌کنند و عصاره همین دعای نوروزی را نیز در دعاهای ماه مبارک رمضان مشاهده می‌کنیم و در آن از خداوند می‌خواهیم بدى حال ما را به خوبى حال خودش مبدل کند.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه امسال ایام بهاری ما با بهار معنوی رجب، شعبان و رمضان همراه شد، افزود: ماه شریف رجب ما را برای درک بهتر ماه شعبان المعظم آماده می‌کند و در ماه شعبان این سفر معنوی را ادامه می‌دهیم و با اولیاء الهی که موالیدشان در این ماه است هماهنگ می‌شویم و ولایتشان را می‌پذیریم تا برای ماه رمضان مهیا شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در بیشتر ماه رمضان نیز خودمان را آماده شب قدر می‌کنیم چرا که تمام زندگی باید با محوریت لیله‌القدر شکل بگیرد و اگر دنبال «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» هستیم باید از این ماه‌های معنوی نهایت بهره را ببریم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما از آسمان برای شما باران برکت نازل می‌کنیم، بیان کرد: ان شاء الله در سال جدید زیرساخت‌هایی فراهم کنیم و از تجربیات و تکنولوژی به گونه‌ای استفاده شود که دیگر در بارش‌ها شاهد بحران نباشیم و به جای استفاده از عنوان ستاد بحران از عنوان ستاد استقبال از باران و نعمت‌های الهی استفاده کنیم.

امام جمعه قزوین بر ضرورت پیگیری و تحقق شعار سال تأکید کرد و اظهار کرد: فقیر در معنای لغوی آن کسی است که نمی‌تواند سرپا باشد و جامعه فقیر جامعه‌ای است که هنر آنکه سرپا بایستد را ندارد و این جامعه نمی‌تواند در مقابل نقشه‌ها و نیرنگ‌های نظامی و تهاجم فرهنگی مقاومت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد استحکام و ایستادگی را در خودش ایجاد کند، باید فقر را از میان ببرد و سال‌هاست که از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری سال‌ها به حوزه اقتصادی معطوف شده است و این موضوع اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی، همت مضاعف و کار مضاعف، تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایران، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و امسال هم رونق تولید ملی شعارهای سال‌های اخیر است و تحقق شعار امسال نیازمند تصمیم‌گیری و عمل‌گرایی است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید راهکارهای رونق تولید را عملیاتی کنیم، گفت: اگر قاچاق کالا مزاحم تحقق رونق تولید است، اگر استفاده از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، اگر به حمایت از کارگر و تخصصی شدن آنها نیاز داریم و اگر نیازمند سالم‌سازی محیط‌های صنعتی هستیم، همتمان را در این راستا قرار دهیم تا شعار سال محقق شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین  عنوان کرد: استقلال، آزادی، حریت و اقتدار همه به اقتصاد وابستگی دارد و فقط مانده که راهکارها را پیدا کنیم و عملی وارد میدان شویم.

 وی با ابراز همدردی با هموطنان خسارت دیده در بارش‌های اخیر بیان کرد: باید این بحران را مدیریت کنیم و مردم را از سیل نجات دهیم و کمک کنیم تا زمین‌های کشاورزی آسیب دیده مشکلاتش رفع شود و تولید آنها از سر گرفته شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha