جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور طلاب و حوزویان استان در اردوی امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: فعالیت جهادی و انقلابی به‌ویژه از سوی طلاب و روحانیان گفتمان و تأکید همیشگی رهبری است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی مختلف از سوی طلاب و حوزویان در تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: طلاب و روحانیان استان در این ایام افزون بر حضور در اردوی جهادی ساخت منزل مددجوی کمیته امداد، برای امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق مختلف هم حضور چشمگیری داشتند.

وی با اشاره به حضور مکرر گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده، از تداوم فعالیت حوزویان خراسان شمالی برای یاری ‌رساندن به سیل‌زدگان خبر داد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت جهادی در جامعه اسلامی، گفت: امام علی(ع) در خطبه 182 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «أَوِّهْ عَلَی إِخْوَانِیَ الَّذِینَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْکَمُوهُ وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ وَ أَحْیَوُا السُّنَّةَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَةَ، دُعُوا لِلْجِهَادِ فَأَجَابُوا، وَ وَثِقُوا بِالْقَائِدِ فَاتَّبَعُوا».

وی ادامه داد: مولای متقیان در این خطبه تأکید می‌کند: «دریغا، دریغ، برادرانی که قرآن را خواندند و آن را استوار کردند و در فرایض آن اندیشیدند و آن‌ها را به پا داشتند، سنت‌ها را زنده کردند و بدعت‌ها را می‌راندند. به جهاد با دشمن دعوت شدند و دعوت را پاسخ گفتند، به رهبر خود اعتماد و از او پیروی کردند».

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: بنا به فرموده امام علی(ع) این افراد چند خصوصیت داشتند؛ اهل تلاوت قرآن بودند، اهل اقامه واجبات بودند و اهل پرداختن به احیای سنت بودند و در حالی که بصیرت داشته و این‌گونه بودند به جهاد دعوت شدند، دعوت به جهاد را پذیرفتند و از رهبر خود پیروی واقعی داشتند.

وی اظهار کرد: یکی از مصادیق جهاد و پیروی واقعی از رهبر، حضور و فعالیت در اردوهای جهادی است؛ زیرا گفتمان و تأکید همیشگی رهبری فعالیت جهادی و انقلابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha