جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت مسلمانان در  جزیره تاسمانی در استرالیا، با افزایش قابل توجه همراه بوده

حوزه/ درحالی که شمار مسلمانان جزیره و ایالت تاسمانی در جنوب شرقی استرالیا افزایش یافته است، کمبود فضا برای اقامه نماز و نبود امکانات یکی از مشکلات جامعه اسلامی محسوب می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، درحالی که جمعیت مسلمانان تاسمانی، جزیره و ایالتی در جنوب شرقی استرالیا هم اکنون افزایش یافته، جامعه اسلامی این جزیره با کمبود فضا برای نماز و مراسم مذهبی مواجه هستند.

به گفته ساکنین مسلمان، هنگام نماز جمعه عده زیادی خارج از مسجد و در فضای پارکنینگ به نماز می ایستند.

آمارهای اخیر نشان دهنده رشد قابل توجه در میان مسلمانان تاسمانی (46% درسال های 2011-2016) است.

 

 

دکتر امینه کیگان محقق جمعیت و متخصص آمارگیری براین باور است که حضور دانشجویان بین المللی یکی از دلایل رشد جمعیت مسلمانان در سال های اخیر بوده است. کیگان در این باره گفت: مهاجرت از کشورهای مختلف و فرستادن دانشجویان مسلمان از کشورهای متعدد برای تحصیل در دانشگاه تاسمانی یکی از مهمترین عوامل رشد جمعیت مسلمانان است.

وقاص دورانی مدیر شورای چندفرهنگی تاسمانی گفت: بسیاری از مهاجران از شهرهای اصلی استرالیا به اینجا تغییر مکان داده شده اند تا بتوانند اقامت دائمی بگیرند.

دانشجویان مسلمان از کشورهای پاکستان، ایران، عراق، عربستان سعودی برای گرفتن حق شهروندی و اقامت دائمی در اینجا سکنی گزیده اند زیرا تاسمانی  یک مکان بسیار زیباست و می تواند خانه آن ها باشد.

وی افزود: ما بیش از گذشته به یک جامعه بین المللی چند فرهنگی تبدیل می شویم و بایستی این پیام را حفظ کنیم که اینجا به همه تعلق دارد.

 

نمازگزاران در پارکینگ نماز اقامه می کنند

درحالی که مسجد شهر تنها برای 300 نمازگزار ظرفیت دارد، هر جمعه حداقل 800 نمازگزار به اینجا آمده و بسیاری مجبور می شوند که در پارکینگ به نماز بایستند.

قاضی صابر معاون رئیس انجمن مسلمانان تاسمانی در این باره گفت: وقتی نخستین بار به اینجا آمدیم تنها سه تا 4 صف نماز داشتیم اما به تدریج تعداد مسلمانان زیاد شد و اکنون مردم مجبورند بیرون مسجد به نماز بایستند.

وی افزود: بسیای از نمازگزاران از مناطق دورتر می آیند تا در اینجا عبادت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha