جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور امام جمعه خرم آباد در بخش سیل زده شاهیوند

حوزه/ بسیاری از سیل‌زدگان چادر و پتو ندارند و خسارت زیادی به خانه و کشاورزی آن‌ها وارد شده است. مسئولان می‌گویند راه ارتباطی ۲۴ روستا همچنان مسدود است و همین کمک‌رسانی را هم دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از لرستان، سیل در لرستان فقط محدود به خسارات معمولان و پلدختر نیست، پای خسارت‌ها به نقاط مختلف لرستان رسیده؛ در بخش شاهیوند از توابع شهرستان چگنی همچنان راه‌ها مسدود است.

برای دیدن خسارات و وضعیت روستاهای سیل‌زده در بخش شاهیوند راهی می‌شویم، اوضاع تعریفی ندارد، راه‌های روستایی بسته است، برخی بی‌خانمان شده‌اند و مردم نیازمند تسریع در امدادرسانی هستند.

به همراه تیمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان به منطقه رفته‌ایم، مردم هم به تیم‌های امدادی پیوسته‌اند، برخی از جوانان برای کمک به وصل کردن برق منطقه به کمک تیم‌های شرکت برق رفته‌اند، اما درگیر حادثه می‌شوند.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که سه جوان که برای کمک به کارکنان شرکت برق و انتقال سیم‌های برق به آب می‌زنند و در رودخانه گرفتار می‌شوند و حتی یک نفر هم تا مرز غرق شدن پیش می‌رود

.

امام‌جمعه خرم‌آباد به صحنه می‌رسد و برای کمک‌رسانی اقدام می‌کند، تماس با تیم‌های امدادی هلال‌احمر و استانداری برقرار می‌شود و به کمک جوانان گرفتار می‌آیند.

نجات سه جوان گرفتار در رودخانه بخش شاهیوند به‌رغم لحظات تلخی که رقم می‌خورد، تنها شیرینی این سفر است.

بسیاری از سیل‌زدگان چادر و پتو ندارند و خسارت زیادی به خانه و کشاورزی آن‌ها وارد شده است. مسئولان می‌گویند راه ارتباطی ۲۴ روستا همچنان مسدود است و همین کمک‌رسانی را هم دشوار کرده است.

به جلسه ستاد مدیریت بحران می‌رویم، اظهارات مسئولان در جلسه هم همین‌قدر تلخ و ناگوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با روایت اتفاق رخ‌داده در رودخانه و ابراز تأسف از وضعیت موجود در بخش شاهیوند از استاندار لرستان می‌خواهد زودتر برای رفع مشکلات این بخش دست‌به‌کار شوند.

وی با اشاره به عمق فاجعه در بخش راه و شهرسازی و اراضی کشاورزی لرستان سیل‌زده، خواستار استقرار نمایندگان دو وزارت خانه راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در استان برای اقدامات اساسی و جبران خسارات وارده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان از کمبود چادر برای اسکان سیل‌زدگان در بخش شاهیوند هم انتقاد می‌کند و می‌گوید: درحالی‌که تنها در یک روستا از این بخش ۲۴ خانه کاملاً تخریب و اثری از آن‌ها نیست، اما در کل بخش شاهیوند تنها ۱۴ چادر توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی می‌خواهد روند مدیریت بحران در منطقه جدی‌تر پیگیری و هرچه سریع‌تر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اقدام شود.

با پیگیری‌های انجام‌شده، تعدادی چادر و پتو در منطقه توزیع می‌شود، ولی همچنان کفاف نیاز سیل‌زدگان را نمی‌دهد.

 نماینده ولی فقیه در لرستان به مسئولان تأکید می‌کند که کار امدادرسانی تسریع شود و ما با امیدواری نسبت به اینکه این تأکیدات عملیاتی می‌شود، منطقه را ترک می‌کنیم.

منبع: پایگاه ائمه جمعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha