شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم گفت: مراسم عزاداری تنها یک آیین و سنت نیست، بلکه اعمال مبارکی است که مردم را به سوی دین و راه نجات هدایت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار اعضای موکب ساقی عطشان کربلا، از صاحبان موکب ها و هیئت های حسینی خواست که ارزش احیای مراسم عزاداری امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) را معرفی کنند.

ایشان ادامه دادند: مراسم عزاداری تنها یک آیین و سنت نیست، بلکه اعمال مبارکی است که مردم را به سوی دین و راه نجات هدایت می کند و یاد آور سیره ائمه معصومین (ع) می شود و موکب های حسینی تنها مراسم و آئینی مثل سایر مراسم های جهان نیست، بلکه هدفی والا، مبارک و شریفی است که موجب هدایت مردم و راهیابی آن ها به راه حق می شود.

حضرت آیت الله حکیم تصریح کردند: عزاداری امام حسین (ع) سبب هدایت بسیاری از مردم بوده و هست و مردم از طریق این مراسم و آشنایی با مصیبت حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) با اسلام  اصیل آشنا شده و هدایت شدند.

در پایان معظم له حاضرین را به حفظ راه اهل بیت (علیهم السلام) از طریق پایبندی بیشتر به مسائل دینی و توجه به نماز دعوت کردند و گفتند: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با باقی مانده یاران خود نماز را به پا داشتند تا راه حق را به ما نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha