شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامع مسجد سرسنگر کشمیر

حوزه/ بار دیگراز سوی نیروهای امنیتی هند فعالیت همه مراکز دینی مانند مساجد و حسینیه های کشمیر و برگزاری مراسم شب معراج و نماز جمعه ممنوع شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، بار دیگراز سوی نیروھای امنیتی ھںد، فعالیت در همه مراکز دینی مانند مساجد و حسینیه های کشمیر و برگزاری مراسم شب معراج و نماز جمعه ممنوع شد.

میرواعظ عمر فاروق رهبر حزب حرّیت در واکنش به ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع سرینگر از سوی نیروھای امنیتی ھںد، این کار را دخالت در مسائل دینی مردم کشمیر توصیف کرد و گفت: چندین بار از سوی ارتش هند مساجد را بستند و نگذاشتند نماز جمعه خوانده شود ما این کار غیر عاقلانه را به شدت محکوم می‌کنیم، زیرا دخالت دولت در مسائل دینی مردم کشمیر و نشان دهنده نظام دیکتاتوری دولت هند است.

وی افزود:  وقتی در تمام دنیا مراسم شب معراج درحال برگزاری بود و قرار بود در مسجد جامع سرینگر مراسم مذهبی برگزار شود ارتش هند نگذاشت مراسم توبه و استغفار برگزار شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت با ممنوع کردن فعالیت بزرگترین مرکز دینی مردم کشمیر چه چیزی را می‌خواهد اثبات کند؟ اما باید بدانند نمی توانند با خاموش کردند محراب و منبر، مردم رو از گرفتن حق خود بازبدارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha