جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 487375
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به لزوم تقویت حوزه های علمیه، تاکید کرد: با تقویت حوزه های علمیه، روحانیان و طلابی را تربیت خواهیم کرد که با قوای علمی خود همچون سیلی عظیم در مقابل دشمن ایستادگی کنند و مشکلات را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با مدیران، اساتید و کارکنان حوزه علمیه همدان با تبریک سال نو، گفت: جایگاه نمایندگی ولی فقیه مربوط به شخص خاصی نیست، بلکه این حوزه مربوط به اسلام و روحانیت است، بنابراین حوزه های علمیه به عنوان بازوان اجرایی ولایت فقیه مهم ترین نقش را در حفظ این جایگاه عهده دار هستند.

وی افزود: اگر این جایگاه موفق شود به معنای آن است که روحانیت و اسلام موفق شده و اگر خدای نکرده این اتفاق نیفتد، تضعیف شخص نخواهد بود بلکه تضعیف جایگاه روحانیت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی به نقش حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه و نمایندگی ولی فقیه هیچ گاه قابل تفکیک نبوده و نخواهند بود.

وی تصریح کرد: امکان دارد مسیرها و برنامه ها متفاوت باشد، اما نباید فراموش کنیم که اصل و هدف یکی است و این موضوع تاکیدی بر لزوم همگرایی بین این دو نهاد و عدم وجود دوگانگی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد وحدت بین حوزه استان و دفتر نماینده ولی فقیه از بین برود، خاطر نشان کرد: بنده با تمام توان در اختیار حوزه خواهم بودم و مطمئنا حوزه استان نیز با تمام وجود در اختیار فعالیت های فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به لزوم تقویت حوزه های علمیه، تاکید کرد: ان شاءالله با تقویت حوزه های علمیه، روحانیان و طلابی را تربیت خواهیم کرد که با قوای علمی خود همچون سیلی عظیم در مقابل دشمن ایستادگی کنند و مشکلات را از بین ببرند.

 آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان نیز به فعالیت های مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: در حادثه وقوع سیل، طلاب حوزه علمیه همدان از همان روزهای اول در کنار دیگر نهادها مشغول امدادرسانی و کمک به مردم سیل زده بوده و هستند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه همدان با حضور در تمام صحنه ها نشان داده که با تمام وجود در خدمت اسلام و رهبری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha