شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم از بانک های کشور خواست در راستای کمک به جبران خسارات سیل زدگان، تسهیلات مناسب، طولانی مدت و با بهره بسیار کم در اختیار آنان قرار دهند.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مبنی بر ضرورت امدادرسانی فوری و همه جانبه به سیل زدگان در استان های مختلف کشور اظهار داشت: قرآن و اهل بیت (ع) به ما دستور داده اند که تا می توانید در خیرات و خوبی کردن از همدیگر سبقت بگیرید و بی شک هر کسی که بتواند در ردیف برنامه های اول خیرمندی به مردم به خصوص ضعفا و کسانی که در مشکلاتی مثل سیل و زلزله گرفتار شده اند، تلاش کند، نزد خدای متعال بسیار مأجور خواهد بود.

وی افزود: بنابر آن چه در رسانه ها اعلام شده ، در حال حاضر سیل زدگان در وضعیت سختی به سر می برند و لذا همه ما باید به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی، برای کاستن از درد و رنج آن ها به سهم خود کمک کنیم و در این بین رسیدگی به وضع غذا و پوشاک و آماده کردن شرایط زندگی برای آن ها در اولویت است.

این استاد حوزه همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف مسئولان و دولتمردان در این باره تاکید کرد و گفت: به خصوص بانک ها با اعطای تسهیلات مناسب، طولانی مدت و بسیار کم بهره می توانند نقش مهمی در راستای جبران بخشی از خسارات تحمیل شده بر مردم سیل زده ایفا کنند که امیدواریم در این عرصه خدمت گزار خوبی باشند.

وی بیان داشت: همان طور که اعلام شده مراجع معظم تقلید نیز نظر دادند که تا ثلث سهم امام مردم می توانند به سیل زدگان کمک کنند و بسیار شایسته است که همه مومنین در این امر خداپسندانه مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha