پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: جهاد در راه خدا با جهاد مال شروع می شود، چرا که انسانی که می تواند به راحتی از جانش بگذرد می تواند از مالش خودش در راه خداوند نیز بگذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، شب گذشته در دیدار با خانواده شهید رضایی، وحدت با تاکید بر لزوم تکریم خانواده شهدا، گفت: شهادت مرتبه ای است که همه اولیا خداوند به دنبال آن بوده اند و حتی حضرت امیرالمومنین(ع) نیز در دعاها و نماز شب خود همیشه بر این نکته تاکید داشتند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: عبارت «یا ایها الذین آمنوا» در قران اکثراً در زمانی استفاده شده است که خداوند به دنبال مطرح کردن مسائل ارزشی است که مخاطب آن انسان های فهمیده می باشد.

وی با اشاره به آیات سوره صف، اظهار کرد: در این آیات که گویی خداوند به دنبال آن است که حق انتخاب به انسان بدهد، شهادت را تجارتی عظیم معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: براساس این آیات شهادت بهترین انتخابی است که هر انسانی می تواند داشته باشد تا به وسیله آن تمام گناهان او بخشیده شود و از عذاب جهنم در امان باشد.

وی، ذات انسان را منفعت طلب دانست و گفت: انسان در هر کاری که انجام می دهد به دنبال آن است تا به منافعی دست پیدا کند، حال یا این منافع مادی است و یا معنوی.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در مسیر شهادت اولین گام ایمان به خداوند و پیامبر(ص) و داشتن خلوص نیت است و کسی نمی تواند شهید شود مگر این که در این راه قدم بگذارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم قدردانی از مادران و پدران شهدا، خاطرنشان کرد: باید سپاسگزار این والدین باشیم که بچه هایی را تربیت کرده اند که توانستند در رکاب امام خمینی (ره) شهید شوند.

وی، گام بعدی در شهید شدن را جهاد و تلاش در راه خدا دانست و گفت: جهاد در راه خدا با جهاد مال شروع می شود، چرا که انسانی که می تواند به راحتی از جانش  بگذرد می تواند از مال خودش در راه خداوند نیز بگذرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha