سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اردوهای جهادی حوزویان استان در مناطق سیل‌زده، گفت: حضور طلاب و روحانیان در بین سیل‌زدگان سبب دلگرمی آسیب دیدگان و آرامش بازماندگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست با شماری از روحانیان جهادگر، حضور طلاب و روحانیون جهادی استان در بین سیل‌زدگان مناطق مختلف خراسان شمالی را اقدامی شایسته و درخور تحسین دانست و بر تقویت این حضور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون جهادی در ایام نوروز در مناطق سیل‌زده خراسان شمالی حضوری پررنگ داشتند، خاطرنشان کرد: باید حضور روحانیت و طلاب در مناطق سیل‌زده و کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان تا رفع مشکلات و عادی شدن شرایط تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اقدامات روحانیان جهادی خراسان شمالی در مناطق سیل‌زده روستای کلاته سنجر از توابع شهرستان اسفراین، اظهار کرد: حضور روحانیون می‌تواند موجب دلگرمی آسیب دیدگان و آرامش بازماندگان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق آسیب‌دیده روستایی و شهری در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی قرار داشته و همچنان تداوم دارد.

وی تصریح کرد: افزون بر این در همین راستا روحانیون در روستاهای هم‌جوار تاکنون توانسته‌اند با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و ارسال این کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده و همکاری با ستاد بحران استان خراسان شمالی، به‌طور مستمر فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ائمه جماعات نیز تاکنون توانسته‌اند کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز اعلام‌شده از سوی ستاد بحران را در مساجد جمع‌آوری و از طریق ستاد بحران و مبلغین به آسیب دیدگان اهدا کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که از این پس شاهد چنین وقایع ناگواری پس از هر بارندگی نباشیم، افزود: کسب تجربه هرچند تلخ باشد می‌تواند در آینده موجب مدیریت بحران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha