سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید حضوری موفق، موثر و مفید برای مردم سیل زده داشته باشیم، گفت: مردم خراسان جنوبی همیشه انقلابی بودن خود را ثابت کرده اند، لذا اگر مشاهده کنند که برنامه ریزی جدی صورت می پذیرد و مسئولان نیز صادقانه با آن ها حرف می زنند وارد میدان می شوند و کم نمی گذارند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام  مجید نصیرایی در خصوص تشریح جزئیات نشست فوق العاده نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص کمک رسانی به سیل زدگان استان های شمالی و غرب کشور، که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به اتفاقات اخیر که در غرب و شمال کشور به وقوع پیوسته و جمع زیادی از هم وطنانمان در سیل گرفتار شده اند، لذا یک رسالت اسلامی و انسانی بر دوش یکایک امت قرار دارد تا به هر شکلی که می تواند نسبت به این موضوع اقدام و حرکتی را صورت دهد، به همین دلیل نماینده ولی فقیه در استان بر روی این موضوع ورود پیدا کردند و تأکید ایشان نیز بود که حتما باید اقدامی حساب شده، با برنامه، و منسجمی انجام شود.

وی افزود: مسئولیت اصلی در این حوزه متوجه دستگاه های دولتی و اجرایی است، لذا نهادهایی که در این جلسه حضور داشتند به عنوان معین، همکار و کمک کننده عمل خواهند کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ گاه برای کمک کردن متوقف نخواهیم شد، خاطر نشان کرد: اینکه بایستیم و تنها منتظر بمانیم ابتدا دیگران کاری انجام دهند، هرگز وجود نخواهد داشت، لذا ما رسالت اسلامی و انسانی خود را به سرعت دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه مقرر گشته است تا در دو نقطه شمال و غرب کشور استقرار پیدا کنیم، تصریح کرد: اولین نقطه، دهستانی در استان لرستان خواهد بود که با محوریت نمایندگی آستان قدس رضوی به نیازهای مردم رسیدگی خواهد شد، لذا فردا اکیپی از کارشناسان برای بازدید منطقه اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این اکیپ شامل عزیزانی از بهداشت و درمان، مهندسین عمران، حوزه های فرهنگی و موکب داران اربعین حسینی می باشند، ادامه داد: البته مطالعات اولیه با مسئولان استان لرستان صورت گرفته و نیازهای اساسی برای ما احصی شده است، اما در عین حال نیز قرار بر این گشت تا میدانی نیز از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم تا بتوانیم بر اساس نیازهای اساسی منطقه، برنامه ریزی بهتری صورت دهیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دومین نقطه نیز با محوریت برادران سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در خوزستان ایجاد خواهد گشت، ابراز داشت: همه ی ظرفیت استان اعم از همکاری سپاه، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی و سازمان عتبات عالیات در این دو نقطه متمرکز خواهند شد.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان داشت: دومین نکته ای که نماینده ولی فقیه در استان بر آن تأکید داشتند این بود که باید یک کار هماهنگ بین دستگاه ها صورت گیرد، یعنی تمامی ظرفیت های دولتی و مردمی با یکدیگر هماهنگ گشته و مکمل یکدیگر باشند، لذا مقرر گشت تا جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه از جمله، سپاه، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، سازمان عتبات عالیات، سازمان امور مساجد، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و دیگر دستگاه های مرتبط برگزار گردد، تاجمع آوری کمک ها و پشتیبانی دقیقی در خور و شأن استان صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه باید حضوری موفق، موثر و مفید برای مردم سیل زده داشته باشیم، گفت: سومین تأکید نماینده ولی فقیه در استان نیز بر این بود که باید با همانگی دستگاه ها هر چه سریع تر کمک های جمع آوری شده در استان به دست مردم آسیب دیده و سیل زده مناطق شمالی و غرب کشور برسد، لذا به سرعت این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر به نظر می رسد که در منطقه لرستان، تمرکز در بحث تهیه غذای گرم، نان، لباس گرم و پتو باشد که به مرور زمان کمک به بازسازی خانه ها، راه ها، کشاورزی و انتقال آب نیز خواهد بود که انشاءالله با برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت به این موضوعات به اندازه وسع و توان خود رسیدگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام نصیرایی اضافه کرد: با توجه به اینکه بحران خوزستان جدی تر به نظر می رسد و در روزهای آینده شرایط حادتری را به خود خواهد دید، لذا در یک بازه 15 الی 30 روزه، در استان لرستان به خدمت رسانی مشغول خواهیم بود و سپس تمامی ظرفیت استان بر روی استان خوزستان متمرکز خواهد شد.

وی گفت: در حوزه کمک رسانی به مناطق سیل زده، آمادگی های بسیار خوبی در استان وجود دارد که از جمله آن می توان به خرید 23 تن آرد توسط خیرین جهت پخت نان و ارسال آن به مناطق سیل زده اشاره کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین سازمان عتبات عالیات استان آمادگی خود را جهت طبخ روزانه 50 هزار پرس غذای گرم به همراه 50 هزار قرص نان برای سیل زده گان اعلام کرد.

حجت الاسلام نصیرایی یادآور شد: همه ی دستگاه ها از جمله سپاه، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، سازمان عتبات عالیات، کمیته امداد و... وارد میدان شده اند، لذا مطمئن هستیم که مردم نیز ما را تنها نخواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: دیگر موضوعی که نماینده ولی فقیه در استان به آن اشاره ای داشتند نیز این بود که مردم خراسان جنوبی همیشه انقلابی بودن خود را ثابت کرده اند، لذا اگر مشاهده کنند که برنامه ریزی جدی صورت می پذیرد و مسئولان نیز صادقانه با آن ها حرف می زنند وارد میدان می شوند و کم نمی گذارند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی در پایان گفت: تعبیر نماینده ولی فقیه از مردم خراسان جنوبی این بود که وقتی ملت بدانند مسئولان صادقانه نیازی را مطرح و اموری را دنبال می کنند، قطعا همراهی خود را اعلام و برای کمک کردن در هر صحنه ای حضور پیدا می کنند.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha