پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 رئیس قوه قضاییه با آیت الله نورمفیدی دیدار کرد+

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در آغاز سفر خود به استان گلستان با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در آغاز سفر خود به استان گلستان، با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار  کرد.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار به تشریح سیل در استان پرداخت و بیان کرد: مشکل استان ما ماندابی آب است که حدود 19 روز وضعیت به همین شکل بوده و خانه های مردم در آب است؛ متاسفانه این خانه ها در شهرهای آق قلا و گمیشان هم خیلی محکم نیست و ممکن است فرو بریزد و مردم زیر آوار بمانند. 

وی اظهار کرد: سرازیری روان آب ها و برف های آب شده، یکی دیگر از مشکلات ماست، زیرا امسال بارش برف هم بی سابقه بود و من تصور می کنم با این بارش بی سابقه باران مخازن زیرزمینی ما هم تامین شده باشد و این از برکات این باران است. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یکی از دلایل بروز سیل را لایروبی نشدن رودخانه ها عنوان کرد و افزود: این رودخانه ها که ظرفیت آن حمل آب 120 متر مکعب در ثانیه بوده، ناگهان حجم آب چند برابر شده و خارج از ظرفیت رودخانه بوده است. 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مسئله سدها هم موردی است که باید به آن توجه شود و مردم منطقه معتقدند اگر دو یا سه روز قبل از بارش باران این سدها باز و آب رهاسازی می شد، این حجم باران فشاری به سدها وارد نمی کرد.  

وی ابراز کرد: مردم ما در عین حال که مشکل دارند ولی آرام هستند و باید قدرشان را بدانیم، سیل در خرم آباد و خوزستان و ... آمده و رفته اما در استان ما مانده و همه عوامل برای برطرف کردن آن زحمات زیادی در این راه کشیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهروند IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    پس مدیر کل غله نیست