جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باقیمانده های یک مسجد باستانی در جزیره فیلکا در کویت یافت شد

حوزه/ باستان شناسان متعلق به یک گروه حفاری لهستانی و کویتی موفق به کشف یک مسجد باستانی ۲۰۰ متر مربعی با ۴ ستون در جزیره فیلکا در آب های کویت شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل ازعرب تایمز، باقیمانده های یک مسجد باستانی در جزیره فیلکا، یکی از چندین جزیره واقع در آب های کویت کشف شد.

اگنیسکا بینکوسکا، سرپرست گروه حفاری لهستانی گفت که این بنای تاریخی در روستای «خرایب الدشت» در کویت یافت شده و باستان شناسان لهستانی و کویتی یک مسجد 200 مترمربعی دارای 4 ستون بزرگ پیدا کرده اند. هر ستون ارتفاع 1.5 مترداشته که سقف را نگه می داشته است.

دکتر بینوسکا در مصاحبه با آژانس خبری کویتی از اکتشاف این مسجد باستانی خبر داد و افزود: همچنین 2 محراب وجود دارند، یکی از آن ها 1 متر پهنا و 1.5 متر عمق دارد. محراب کوچکتر 0.7 متر پهنا و 0.4 متر عمق داشت.

وی گفت: باستان شناسان در حال جستجو برای تعیین آخرین زمان استفاده از این مسجد باستانی هستند، که در ساحل شمالی جزیره واقع شده است.

گفته می شود این مکان باستانی نخستین بار توسط یک گروه حفاری ایتالیایی در سال 1976 یافت شد. تصور می شود که این خرابه ها مربوط به یک حکومت اسلامی متعلق به قرن 16 باشند. به علاوه دو خانه باستانی و بیش از 100 کوره رسی و اقلام سنگی یافت شده اند که نشان می دهند مهاجران قدیمی وابسته به دریا در اینجا سکونت داشته اند.

 

جزیره فیلکا

جزیره فیلکا (فَیلَک)  یکی از جزیره‌های خلیج فارس متعلق به کشور کویت است. این جزیره در ۲۰ کیلومتری کرانه‌های کویت قرار دارد. جزیره کوچک عوهه در خاور فیلکه قرار گرفته است.

به باور تاریخ‌نویسان غربی، جزیرهٔ فیلکه در زمان حمله اسکندر مقدونی به تصرف یونانیان درآمده و ایشان آن را ایکاروس نامیده ‌بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha