پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رتبه برتر برای مدرسه اسلامی دخترانه در منچستر انگلستان

حوزه/ یک مدرسه اسلامی دخترانه که در منچستر انگلستان فعالیت می کند امسال نیز برای سال سوم متوالی از سوی سازمان آفستد، رتبه برتر «عالی» دریافت کرد. این مدرسه دینی، میراث و فرهنگ اسلامی را همراه با مدرنیزه به دانش آموزان تعلیم می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک دبیرستان دخترانه اسلامی در منچستر انگلستان، برای سال سوم متوالی از سوی آفستد امتیاز برتر «عالی» دریافت کرد.

مونا محمد مدیر مدرسه در این باره به خبرنگاران گفت: والدین فرزندان شان را به اینجا می فرستند، زیرا می خواهند که دخترانشان هر دو دنیا را داشته باشند، آن ها می خواهند که دختران به فرهنگ، میراث، دین و اعتقادات مذهبی شان افتخار کنند.

وی افزود: همزمان ما به دختران مسلمان می آموزیم که شهروندان عالی بریتانیایی باشند و در فعالیت های مثبت و ارزشمند مشارکت داشته باشند، ما فعالیت های میان ادیانی زیادی داریم و متفاوت بودن را زیبا می دانیم.

 

گفته می شود این مدرسه اسلامی مستقل در چارلتون منچستر با آموزش دروس دفاع شخصی و کاراته به دختران مسلمان می آموزد که چگونه از خودشان در مقابل اسلام هراسی و آزار و اذیت های خیابانی دفاع کنند. آن ها همچنین در سالن نمازخانه به اقامه نماز پرداخته و روز مادر را نیز جشن می گیرند.

رحما عباس 16 ساله در این باره گفت: ما می خواهیم نشان دهیم که تحت کنترل مردان در خانواده نیستیم و اجازه داریم آنچه را می خواهیم انجام دهیم، ما بعد از دبیرستان مستقیم به منازل برنمی گردیم بلکه راهمان را خودمان انتخاب می کنیم.

دختران مسلمان در این مدرسه در فعالیت های مختلف اجتماعی، کلاس های تئاتر، مسابقات فوتبال، فعالیت های داوطلبانه خیریه و غیره نیز شرکت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • zafaran khaleghi GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام .آیا همچین مدرسه برای پسران وجود دارد چون من میخواهم پسرم را در اینگونه مدارس ثبت نام کنم
  • نازگل IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    خدا بیشترش کنه آفرین