جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلیسای متدیست در ولز به مسجد تغییر کاربری داده می شود

حوزه/ جامعه اسلامی شهرستان گویینز در ولز انگلستان اعلام کرده اند که قصد دارند یک کلیسای متدیست قدیمی را به مسجد تغییرکاربری داده و از آنجا به عنوان نمازخانه، مرکز اسلامی و مکانی برای آموزش و پرورش میان ادیانی و دینی استفاده کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی پست، مسلمانان شهرستان گویینز در ولز انگلستان قصد دارند یک کلیسای متدیست را به مسجد تغییر کاربری بدهند.

جامعه اسلامی شهرستان گویینز معتقدند که این منطقه فضایی عالی برای راه اندازی مسجد دارد.

فاطمه بدهی مدیر مسجد و جامعه اسلامی مسجد المعروف، طرح تغییر کاربری کلیسا به مسجد را ماه گذشته به شورای برنامه ریزی شهری ارائه داده است.

خانم بدهی به نمایندگی از مرکز اسلامی گفت: این شهرستان، مکان ایده آلی برای صلح و آرامش دینی نمازگزاران است.

در بیانیه گروه نیز آمده است: در طرح های ما که برای گرفتن تاییدیه از شورا فرستاده شده اند، قصد داریم این مکان که قبلا نیز مورد استفاده عبادی بوده، به عنوان جایگاهی برای عبادت مسلمانان استفاده کنیم. به طور اولیه اینجا یک مکان آموزشی نیز به ویژه برای خانواده ها و جوانان خواهد بود. و آن ها می توانند مسلمان و غیرمسلمان در فعالیت های فوق برنامه سالم و مفرح ما شرکت کنند که برای تمامی شهروندان بریتانیایی تدارک دیده شده اند.

 

 در طرح ارائه شده، مکان مذکور بیشتر در فصل تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه های متعدد از جمله فعالیت های اسلامی و میان ادیانی نیز در آن برگزار خواهند شد. درخواست اولیه برای برداشتن پله ها و نرده های جلویی در کلیسا داده شد تا در آینده به عنوان یک نهاد اسلامی مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha