پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفاری گفت: در این زمان که برخی از استان های درگیر سیل هستند، نباید به دنبال مقصر و استفاده سیاسی از این وقایع باشیم، بلکه باید با همدردی، همدلی و همکاری با سیل زده ها، جلوی آسیب ها را گرفته و در بازسازی این مناطق بکوشیم که طبق وعده الهی در سوره بقره، خداوند چند برابر این کمک ها را به ما بر می گرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست نوروزی با کارکنان این مدیریت ضمن تبریک سال جدید شمسی  و تقارن آن با میلاد امیر المومنین(علیه السلام) بیان کرد: ولایت امر مهمی در دین مبین اسلام و اتمام حجت بر همه ما است، لذا باید به همه دستورات الهی ایمان داشته و عمل کنیم  تا در فعالیت هایمان مقاوم و موفق بوده  و تردیدی در این مسیر نداشته باشیم. (نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ)

وی افزود: خداوند متعال برای مجموعه نظام هستی و طبیعت، نظم دهنده هائی قرار داده است که رسولان الهی و بعد آن امامان و جانشینان پیامبران هستند؛ به همین خاطر باید از دستورات آنها تبعیت کرده و از آنها فاصله و زاویه نگیریم.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) حجت الهی و بعد ایشان اهل بیت عصمت و طهارت و سپس به فرموده خود این بزرگواران، مجتهدین جامع الشرایط هستند که در حال حاضر مصداق بارز آنها، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) است که حرکت ایشان در ادامه مسیر حیات بخش رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه گفت: خداوند در قرآن می فرماید که ای کسانی که ایمان آورده اید، زمانی که خدا و رسولش شما را ندا می دهند، اجابت کنید؛ چون می خواهند به شما حیات واقعی دهند. (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ) و زندگی واقعی، آن حیاتی است که در مسیر بندگی باشد؛ لذا اگر این امر را به درستی پذیرفته و اجرا کنیم؛ سبک زندگی، حوزه اندیشه و تفکر ما بسیار تغیر کرده و در مسیر تعالی قرار می گیریم.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که مسیر حیات بخش رسالت تا روز قیامت تعریف شده و از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم(علیهم السلام) تا امروز که مصداقش مقام معظم رهبری است، ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به اعتراف دوست و دشمن، حضرت آیت الله خامنه ای بهترین مصداق برای رهبری این مسیر مبین و صراط مستقیم الهی است، عقل هم حکم می کند که در این جهت حرکت کرده و در جاده انحرافی قرار نگیریم.

حجت الاسلام غفاری اعلام کرد: تمام آیات، روایات و همچنین شواهد و قرائن حاکی از آن است که زندگی این دنیا فانی و زودگذر بوده و مزرعه ای برای رسیدن به آخرتی است که  ابدی بوده و زندگی واقعی در آنجاست، بنابراین این دنیا با این لحظات گذرا و فانی اش، اصلا جای توقف و تنبلی نیست و باید از تمام فرصتهای آن استفاده کرده و نباید غفلت کرده و حرکت را به تاخیر بیندازیم که دچار خسران خواهیم شد.

وی تصریح است: این دنیا محل آزمایش الهی است و خداوند در قرآن بارها خطاب به مومنین فرموده که آیا گمان می کنید همین که گفتید ایمان آوردید شما را رها می کنیم؛ همه شما به سهم خود امتحان می شوید و این قانون الهی است.

وی بیان کرد: یار خالص و رهرو واقعی آن کسی است که دقیقا پای در مسیر اهل بیت(علیهم السلام) و به دنبال آن مقام معظم رهبری گذاشته و از منویات، رهنمودها و هم دستورات آنها اطاعت و تبعیت کند؛ البته در تاریخ اسلام شاهد بودیم که حتی برخی از یاران امامان، از این امر سرپیجی کردند، لذا اگر برخی مسئولین دستورات رهبر انقلاب را اجرائی نکنند؛ جای تعجب نیست و این سنت و آزمایش الهی است.

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران اظهار کرد: مقام معظم رهبری دیدبانی قوی است که بر اساس تعالیم دینی، اشراف بر امور دنیوی، اخروی، مسائل اجتماعی، سیاستهای داخلی، بین المللی و غیره دارد و ضرورت های جامعه را به درستی تشخیص داده و براساس آن بیانات خود را ارائه می کند.

وی افزود: شعار هر سال رهبر انقلاب، کلیدی است که در بزنگاه ها و مواقع حساس انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد، لذا حوزه های علمیه که همیشه در خط مقدم انقلاب بوده و هست؛ رسالت سنگینی نسبت به اجرائی نمودن بیانات حضرت آقا به خصوص تحقق شعار امسال كه رونق توليد در جامعه است، دارند و باید برنامه ریزی کرده تا با ارائه راهکارهای درست، این فرمایشات را به درستی در جامعه عملیاتی کنند.

حجت الاسلام غفاری گفت: با توجه به این که در حال حاضر مسئولیت جامعه دینی به خصوص بانوان یک استان بر عهده ما قرار داده شده است، لذا رسالت سنگینی نسبت به خود، خانواده و جامعه پیرامون خود داریم و باید در مسیر الهی و پشت سر رهبری انقلاب حرکت کنیم که سعادت دنیا و آخرت و حیات واقعی در این مسیر است.

وی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: باران نزول آسمانی است که هم برکت و هم خوف به همراه خود دارد؛ این که وقوع این مسئله عذاب الهی یا امر دیگری است، مورد بحث ما نیست و  باید از عرفا و بزرگان دین سؤال شود، ولی شکی نیست که ما در این امر مقصر هستیم، ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، ممانعت از کشت در برخی از مناطق کشاورزی به جای مدیریت درست آب و غیره، از جمله عواملی است که در بروز سیل های اخیر موثر بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: در این زمان که برخی از استانهای کشور از جمله مازندران درگیر سیل است، نباید به دنبال مقصر و استفاده سیاسی از این وقایع باشیم، بلکه باید با همدردی، همدلی و همکاری با سیل زده ها، جلوی آسیب ها را گرفته و در بازسازی این مناطق بکوشیم که طبق وعده الهی در سوره بقره، خداوند چند برابر این کمک ها را به ما بر می گرداند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha