جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدير مدرسه علميه حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ مدير مدرسه علميه حضرت نرجس(س) ساري گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، نقشه راه دادن فرصت و مسئوليت بيشتر به جوانان و اعتماد به آنها در مديريت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، زهرا سادات پیشنمازی در نشست بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، بیان کرد: این بیانیه، دلگویی ها و حرف هایی بود که بارها مقام معظم رهبری در بیاناتشان اشاره کرده بودند؛ اما برای برخی مخاطبین تبدیل به یقین نشده بود.

وی افزود: حضرت آقا در این بیانیه با اشاره به موفقیت های کشور طی سال های گذشته در محور استقلال، صنعت، دفاع نظامی، امور فرهنگی و ... می خواهد برخی مردم و مسئولین کشور را که  به خاطر تبلیغات زیاد دشمن و استعمارگران و همچنین اقداماتی مانند مسئله ی برجام و fatf، دچار یأس و ناامیدی شده را متذکر شده و این جامعه را بیدار کند که وضعیت کشور ما آن گونه که دشمن تبلیغ می کند، نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد که ستون انقلاب نیز بودند، متحیر هستند که چه تصمیمی بگیرند و نمی دانند ملاک صحیح چیست؛ بعضی از کسانی هم که پرچم دار انقلاب بودند، سکوت مرموزانه ای را پیش گرفته و یا اینکه اگر می خواهند دفاع کنند، دفاعشان دو پهلو است و خیلی از اتفاقات خوبی که سبب رشد کشور شده، برایشان قابل باور نیست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (سلام الله علیها) ساری با اشاره به عوامل مهم بی تفاوتی و خواب زدگی برخی خواص تاکید کرد: این افراد پیشکسوت دچار توهم، انحراف و یا بی ذوقی انقلابی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به این که دنیاطلبی و غنیمت جویی آرمان و هدف ما شده است؛ (حب الدنیا رأس کل الخطیئه) به همین خاطر متاسفانه نتوانستیم معنویت، برکات انقلاب و ارزشهای دینی را به جامعه ی امروز به خوبی منتقل کنیم؛ مطالبه گری داشته ایم اما برای احقاف حقوق عامه ی مردم نبوده است؛ بلکه برای حقوق شخصی بوده و در نتیجه امروز این چنین شد که شاهدیم. و بر همین اساس مقام معظم رهبری مردم را نسبت به اصولی که روی زمین مانده، دعوت به اجرای آتش به اختیار در جامعه کردند که مطالبه کرده و حق خود را بخواهید؛ و همه ی این ها زمینه هایی برای آمادگی دریافت بیانیه گام دوم انقلاب بوده است

خانم پیشنمازی اظهار کرد: این بیانیه به ما می گوید انقلابی در دل همین انقلاب نهفته است که مقاومت، ایستادگی و دفاع نیاز دارد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که ما به آزادی، استقلال دست پیدا کردیم؛ اما اسلامیت لازم جمهوری اسلامی، هنوز محقق نشده است؛ یعنی برای تحقق این امر ملزم به اجرایی نمودن گام دوم انقلاب هستیم.

وی بیان کرد: 40 سالگی انقلاب، دوره ای است که به مرحله ی رشد و پختگی رسیده ایم و تا کنون هیچ انقلابی به این اندازه دوام نداشته، لذا مقام معظم رهبری در این بیانیه برای عده ای که ناامیدانه نگاه می کنند تبیین کردند که ناامیدی برای ما محلی از اعراب نداشته و امروز با  وجود همه ی جنگ های موجود، دسیسه ها، نفوذی ها، نفاق ها، تحریم ها و غیره که هر کدام آن یک دژ و سدی است که انقلاب را از مسیر خودش منحرف کند؛ انقلاب به لطف خدا، به قوه ی خود باقی بوده و در مسیر خود حرکت می کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (سلام الله علیها) ساری گفت: با وجود همه ی فعالیت های جنگ نرم دشمن که از روزنه ی خانه ها به خلوتهای ما نفوذ پیدا کرده،   جوانان ما امروز هم چنان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، اجتماعی وغیره فعالیت دارند که این ها نشانه ی رشد  و پیشرفت چشمگیر  جامعه و سبب امید ما است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با این بیانیه از جامعه دعوت کردند که به جوانان  فرصت بیشتر و مسئولیت دهند، هم چنان که در عصر پیامبر(ص) چنین بوده؛ حضرت با وجود شخصیت های پیش کسوت، اسامه را که 18 ساله بود فرمانده ی جنگ قرار داد؛ در حقیقت مسئله ی فرماندهی اسامه، ایده و نقشه راهی است که پیامبر در اختیار تاریخ قرار داده است، لذا باید مدیریت های دوم و سوم را به جوانان  سپرد و به جوان ها اعتماد کرده و مطمئن باشیم که ان شاءالله در کنار تجربه ی پیشکسوتان و مدیریت های سالم جامعه، جوان ها هم به توفیق لازم دست پیدا می کنند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha