جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرسی آزاد اندیشی راهکارهای مبارزه با جریانات انحرافی از دیدگاه صحیفه سجادیه در مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيرود

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع" راهکارهای مبارزه با جریانات انحرافی از دیدگاه صحیفه سجادیه"، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شيرود تنکابن برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم سخایی استاد ارائه کننده بحث در ابتدای این کرسی بیان کرد: انحرافات و خرافات از زمان پیغمبران پیشین و همچنین دوران رسالت خاتم الانبیاءحضرت محمد(ص) تا عصر غیبت امام زمان(عج) که ما دراین دوران قرار داریم، وجود دارد.

وی افزود: یکی از اهداف بزرگ رسالت پیامبراکرم(ص)، مبارزه با خرافات و جاهلت بوده است، لذا در طول 23 سال رسالت نبوی، تلاش و مجاهدت بسیار زیادی در جهت از بین بردن بدعت ها، رفتارهای انحرافی و جاهلی مردم کرده و تحولی عظیم درعرصه عبادات و رفتارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی عصر خود رقم زده که ثمره آن را در عصر حاضر نیز شاهد هستیم.

وی در پاسخ به سؤال استاد منتقد مبنی براینکه موضع و راهکار امام سجاد(ع) در برابر جریان های انحرافی چه بوده است، عنوان کرد: بعد از رسول اکرم(ص)، اهل ‏بیت(ع) نیز با شیوه های گوناگون به اقتضای دوران امامتشان با جریانات انحرافی برخورد می کردند؛ لذا امام سجاد(ع) به علت خفقان و شرایط نامناسب سیاسی اجتماعی، جهت مبارزه با انحرافات فکری واعتقادی از قالب دعا استفاده کردند که از جمله می توان به دعای بیستم صحیفه که آراستگی به اخلاق حسنه وویژگی های معنوی را درجهت دورشدن از انحرافات وبدعتها معرفی کرده، اشاره نمود.

استاد ارائه کننده کرسی آزاد اندیشی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این دعا راه رسیدن به کمال را طاعت پیوسته، دوری گزیدن از بدعتگزاران و پیروان اندیشه های ساختگی می دانند.

وی گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج) که انحرافات و بدعت ها زیاد شده، طلاب باید با مطالعه وشناخت این انحرافات به مبارزه با این افکارپرداخته واز مرزهای مکتب اسلام حفاظت و نگهبانی کنند.

خانم داجلری، استاد داور این کرسی، ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده اعلام کرد: با توجه به قرارگرفتن درعصر غیبت و مواجه شدن با انحرافات فکری بسیار درسطوح جوامع اسلامی و غیر اسلامی، طلاب باید با شناخت اهداف شکل گیری آنان با سلاح قرآن و معارف اهل بیت(ع) به خصوص صحیفه امام سجاد(ع) خود را تجهیز کنند تا بتوانند به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha