جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیزاده اوقاف

حوزه/ مدیران حوزه علمیه خواهران و اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان، امروز در نشستی به بررسی راهکارهای هم افزایی و همکاری های مشترک پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان، امروز طی نشستی با حجت الاسلام حبیبی، مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان، گفت: یکی از اقدامات اساسی نظام اسلامی احیای نیت واقفین خیراندیش است که این خدمت بزرگ برعهده این سازمان می باشد.

وی با اشاره به نقش برجسته علما و مبلغان دینی در گسترش فرهنگ وقف، افزود: علمای دینی از صدر اسلام تا کنون در رشد باورهای دینی مردم کوشیده اند ، و در راستای عمل به وظایفی که بر دوش آنهاست، در حفظ موقوفات اقدامات بسیار اساسی و تاثیر گذاری را انجام داده اند.

مدیرکل اوقاف استان گیلان با بیان اینکه سنت حسنه وقف در قبل از انقلاب به طور کامل به فراموشی سپرده شده بود، افزود: انقلاب اسلامی موجب احیاء و شکوفا شدن مجدد سنت وقف در جامعه شد.

وی خاطرنشان ساخت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شمار موقوفات افزایش چشم گیری داشته که از لحاظ نوع اهداف و نیت های وقف کنندگان قابل تامل و دارای اهمیت است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به نقش حوزه های علمیه در احیای فرهنگ وقف در جامعه، گفت: حوزه های علمیه پایگاه مهمی در فرهنگ سازی برای ترویج وقف هستند.

وی خواستار همکاری بیشتر و گسترده تر مبلغان و طلاب خواهر گیلان در برگزاری طرح ها و کارویژه های فرهنگی اوقاف گیلان شد و گفت: سازمان اوقاف از پرکارترین نهادهای فرهنگی کشور به ویژه در ایام تعطیل نوروز بوده است.

علیزاده به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص و شعار سال اوقاف گیلان و حوزه علمیه می توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند.

حجت الاسلام حبیبی، مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در این جلسه برای اجرای طرح های فرهنگی با همکاری اوقاف استان،  اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha