جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحید نمازی

حوزه/ رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق تمدن اسلامی راهی جز استفاده از زبان هنر نداریم، زیرا نقش هنر و هنرمندان به‌ویژه هنرمندان انقلابی که دغدغه مندی و شاخصه‌های مردمی و جهادی دارند، در تمدن سازی بسیار ویژه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، وحید نمازی امروز در دیدار هنرمندان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به دهمین سال فعالیت حوزه هنری در استان، اظهار کرد: حوزه هنری نهادی برآمده از انقلاب اسلامی بوده و از دستاوردهای نظام به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به نقش هنرمندان در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده، افزود: این بیانیه مفاهیم امیدبخشی درزمینهٔ اجرای برنامه‌های حوزه هنری دارد.

نمازی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سند اجرایی ما در سال‌های پیش رو است، اضافه کرد: برای گفتمان سازی و تحقق واقعی بیانیه گام دوم انقلاب و دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی باید گام‌های اساسی و زیرساختی در حوزه هنر برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: درواقع برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق تمدن اسلامی راهکاری جز استفاده از زبان هنر نداریم، زیرا نقش هنر و هنرمندان به‌ویژه هنرمندان انقلابی که دغدغه مندی و شاخصه‌های مردمی و جهادی دارند در تمدن سازی بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه هر فرهنگ و تمدنی تا در قالب هنر نگنجد شانس نفوذ و گسترش را نخواهد یافت، اظهار کرد: بر این اساس برای صدور آرمان‌های انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی باید در تمامی زمینه‌ها از ابزار و زبان هنر بهره گیریم.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، گفت: شهید آوینی شهید و هنرمند اهل نظر و تفکر و اندیشه است که تأثیر شگرفی بر هنرمندان انقلابی و ادبیات پایداری داشته است.

وی با اشاره به هم‌زمانی شهادت این شهید با سالروز ولادت امام حسین(ع) در سال جاری، افزود: به‌جرأت می‌توان گفت: زیباترین اثری که از شهید آوینی در حوزه ادبیات به‌جا مانده کتاب «فتح خون» است که در عین حال یکی از آثار زیبای ادبی ما در حوزه عاشورایی محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در خاتمه بر الگوبرداری هنرمندان جوان از شهیدان هنرمندی همچون سید مرتضی آوینی تأکید کرد و افزود: هنرمندان امروز باید بکوشند با استفاده از قلم و هنر خود راه پرافتخار این شهیدان را تداوم دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha