پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جهانبخش سلطانی

حوزه/ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم‌هایی که در سینماها به نمایش در می‌آید، کمتر هم‌جهت با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی ما است، لذا فضای حاکم بر سینما را چندان خوشایند نمی‌بینیم.

جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه»، درباره وضعیت نامساعد حاکم بر سینما، اظهار کرد: متاسفانه فضای حاکم بر سینما را چندان خوشایند نمی‌بینیم، چون فیلم‌هایی که در آن به نمایش در می‌آید کمتر هم‌جهت با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی ما است. این گرایش ناپسند نیز برای این در سینما حاکم شده که الویت‌ها دیگر رضایت توده مردم نیست، بلکه خرسند کردن جشنواره‌های خارجی، ملاک اصلی تولیدات شده است.

وی افزود: البته من این‌که گرایش به سمت جشنواره‌های خارجی زیاد شده را امری از روی عناد و دشمنی نمی‌دانم، زیرا فیلمسازان جوان علاقمند هستند که مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنند، برای همین هم راحت‌ترین مسیر را رضایت جشنواره‌های خارجی می‌دانند! نکته دیگر به تغییر ذائقه مدیران سینمایی مربوط می‌شود که با هر تغییری می‌خواهند سبکی خاص را در فیلمسازی حمایت کنند، برای همین مسائل هم سینمای ما امروز درگیر چنین مشکلات عظیمی شده است.

این بازیگر درباره سینمای دفاع مقدس نیز چنین اظهار نظر کرد: دفاع مقدس ما تنها یک جنگ نبود، بلکه باید از آن به عنوان سیر سلوکی نام برد که تزکیه نفس را هم به همراه دارد. برای همین این سینما مورد پسند مردم است، به شرطی که کار مورد نظر با کیفیت مطلوبی به آن‌ها عرضه شود. نکته دیگر این‌که، مردم بار‌ها نشان داده‌اند به موضوعاتی که به نوعی شکوه و عظمت کشور و دینشان را مد نظر قرار دارد علاقمند هستند، پس کم کاری خود را در سینمای دفاع مقدس به گردن مردم نیندازیم.

سلطانی در پایان تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس با تهیه‌کننده و حامی مالی، رشد خواهد کرد، چون دیگر همانند دهه ۶۰ نیست که از فیلم‌های این ژانر به صورت همه جانبه حمایت شود، پس تا زمانی که حمایت از این ژانر همه جانبه نباشد نباید انتظار هیچ اتفاق مثبتی را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha