جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمود پارچه باف

حوزه/ رئیس ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان استان قم، اعزام کارگروه های فرهنگی طلاب به مناطق سیل زده را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر این گروه های زیادی از طلاب برای اعزام به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند که تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمود پارچه باف ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک های مردمی استان قم به مناطق سیل زده استان لرستان، اظهار داشت: برای اساس برنامه ریزی صورت گرفته استان قم به عنوان معین استان لرستان، امداد رسانی و کمک رسانی به شهرهای پلدختر و چگنی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: ستاد مردمی استان قم برای کمک به سیل زدگان برای جلوگیری از موازی کاری برنامه های مختلفی در نظر گرفته است.

پارچه باف به وضعیت سیل زدگان اشاره کرد و گفت: در برخی از منازل در شهرهای استان لرستان بیش از یک متر گل نشسته است که نیازمند یاری همه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مدارس این شهرها زیر آب رفته و تمامی کتب درسی و لوازم التحریر دانش آموزان از بین رفته است به همین علت ارسال اقلام فرهنگی به منطقه در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان به بخشی از کمک های این ستاد اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون آستانه مقدس حضرت معصومه(س)  100 میلیون تومان و کمیته امداد استان قم 850 میلیون تومان اقلام به سیل زدگان کمک کرده و به مناطق ارسال شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این 500 بسته غذایی نیز شامل برنج، روغن و مواد بهداشتی به منطقه ارسال شده است و در کنار این موارد، کارکنان بانک ملی استان قم نیز یک روز حقوق خودشان را در قالب بسته مواد غذایی به سیل زدگان اختصاص داده اند.

پارچه باف افزود: چند روز پیش نیز 10 هزار غذای طبخ شده به صورت منجمد به منطقه ارسال شد تا در زمان نیاز در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این انواع کفش ، پوشاک، حبوبات ، فرش و موکت در کنار اقلام دیگری که جمع آوری شده است که  به مرور به مناطق ارسال می شود.

پارچه باف ابراز داشت: ادواتی برای جمع آوری گل و لای نیاز است که اقدامات لازم برای تهیه ای این ادوات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر نیاز باشد ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان استان قم برای کمک رسانی به استان خوزستان نیز وارد عمل خواهد شد.

رئیس ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان در ادامه به برگزاری جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: جشن گلریزانی نیز شنبه 24 فرودین ماه از ساعت 9 الی 11 شب در میدان آستانه برگزار می شود تا کمک های مردمی بیشتری برای مردم سیل زده جمع آوری شود.

وی اعزام کارگروه های فرهنگی طلاب به مناطق سیل زده را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر این گروه های زیادی از طلاب برای اعزام به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند که تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha