جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریم اکبری مبارکه

حوزه/ بازیگر سینما و تئاتر گفت: سال‌هاست ما تئاتر دینی را محدود در کارهایی کرده‌ایم که به شکلی مستقیم به موضوعات دینی توجه دارند، همین رویکرد متداوم هم سبب شد در گذر زمان این دست فیلم‌ها نتوانند توجه مخاطبین را به خود جلب کنند.

کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری«حوزه»، درباره گرایشات دینی در هنر نمایش اظهار کرد: سال‌هاست ما تئاتر دینی را محدود در کارهایی کرده‌ایم که به شکلی مستقیم به موضوعات دینی توجه دارند، همین رویکرد متداوم هم سبب شد در گذر زمان این دست فیلم‌ها نتوانند توجه مخاطبین را به خود جلب کنند، چون تکرار بیش از حد آنها را از این سبک کارها اشباع کرد.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر سعی شده به نوعی رویکرد غلط گذشته اصلاح شود و ما در کنار کارهای سطحی و شعاری نگاهی عمیق و متفکرانه نیز به موضوعات مورد داشته باشیم. من این اتفاق را در نمایش‌هایی که هم‌اکنون در حال تماشای آنها در جشنواره تئاتر شهر هستم به‌وضوح مشاهده می‌کنم.

این بازیگر ادامه داد: در جشنواره تئاتر شهر من به عنوان داور و عضو هیئت انتخاب حضور دارم و کارها را تماشا می‌کنم. در اکثر نمایش‌هایی که روی صحنه می‌رود می‌بینیم که جوانان با ذوق و شوقی مثال‌زدنی موضوعات دینی را به شکلی مستتر در قصه مد نظر قرار می‌دهند، بدون اینکه بخواهند شعار بدهند. این رویکرد اگر به صورت جدی حمایت شود در آینده نزدیک ما شاهد شکوفایی مجدد نمایش دینی خواهیم بود.

اکبری مبارکه در انتها تصریح کرد: امیدوارم حمایت از نمایش دینی تنها در برگزاری جشنواره‌های موضوعی خلاصه نشود، چون این دست کارها باید دید شود، برای همین باید به این کارها همچون دیگر نمایش‌ها فرصت داد تا بهتر و بیشتر دیده شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha