جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فریدون نجفی

حوزه/ فیلمساز مستند گفت: برای ساخت فیلم به ویژه مستند در حوزه موضوعاتی قرآنی نباید ساده انگاری صورت گیرد، چون برخی مواقع شاهدیم که فیلمسازی قرآنی تنها به تصویرگری جلسات قرائت قرآن خلاصه می‌شود.

فریدون نجفی، فیلمساز مستند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این‌که فیلمسازی در حوزه قرآن نیاز به تخصص و دانش کافی دارد، اظهار کرد: برای ساخت فیلم به ویژه مستند در حوزه موضوعاتی قرآنی نباید ساده انگاری صورت گیرد، چون برخی مواقع شاهدیم که فیلمسازی قرآنی تنها به تصویرگری جلسات قرائت قرآن خلاصه می‌شود، در صورتیکه این نگاه شاید ابتدایی‌ترین مسیری باشد که می‌توان در این حوزه پیمود.

وی افزود: به شخصه با وجود این‌که سالهاست در فیلمسازی مستند کار می‌کنم، هنوز به خودم اجازه نداده‌ام به صورت مستقیم موضوعی قرآنی را مد نظر قرار دهم، چون نمی‌خواهم در این زمینه کاری بی کیفیت تولید کنم، البته چند طرح مد نظر دارم که هنوز تحقیقات پیرامون آن را به پایان نرسانده‌ام، ولیکن به محض به پایان رساندن، این بخش تولید یکی از آنها را آغاز خواهم کرد.

این فیلمساز تاکید کرد: دوست دارم فیلمی بسازم که در آن نگاه به موضوعات قرآنی برگرفته از زندگی مردم باشد، چون باور دارم کاری که چنین رویکردی را لحاظ کرده باشد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. در ضمن نکته‌ای که نباید از یاد برد این است که باور و اعتقاد به موضوع قرآنی جز اصلی‌ترین شرط برای ساخت است.

نجفی در انتهای سخنانش تصریح کرد: سینمای ایران در سال‌های گذشته به لحاظ اقتصادی رشد مطلوبی داشته باشد، ولی امیدوارم در سایه این رشد به فیلم دینی و قرآنی نیز توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha