پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر بر ضرورت بهره گیری صحیح از مناجات شعبانیه تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برنامه ها و جشن های ایام شعبانیه در خور شأن اهل بیت(ع) برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن های نیمه شعبان، با تبریک حلول ماه شعبان بر ضرورت بهره مندی از این فرصت معنوی در پالایش روح و تهذیب نفس تأکید کرد.

وی با بیان این که باید از این لحظه های معنوی نهایت بهره برده شود، افزود: ماه رجب و شعبان فرصت های مغتنمی برای آماده شدن به منظور ورود به ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن جشن های شعبانیه گفت: توسل به اهل بیت(ع) تنها با گریه نیست بلکه در شادی اهل بیت(ع) نیز می توانیم با برگزاری جشن های شاد و اسلامی به آنها توسل کنیم و مدد بگیریم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که باید مراقب بود در شادی اهل بیت(ع) و برپایی جشن ها، آن را با گناه و معصیت همراه نکنیم، خاطرنشان کرد: جشن ها باید با رعایت کامل شئونات اسلامی و موازین شرعی و اصول اخلاقی برگزارشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه شعبان نیز همانند ماه رجب از امتیازات و فضائل بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: باید از این لحظه های معنوی در جهت تقویت ارزش های الهی و اخلاقی در خود تلاش کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که درک فضایل ماه های رجب و شعبان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: در این ماه چون ولادت‌ها و مناسبت هایی از قبیل ولادت امام حسین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام سجاد(ع) و ولادت حضرت ولی عصر (عج) را در پیش داریم به ماه شادی اهل بیت(ع) معروف است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) موجب رستگاری و سعادت ما خواهد شد، خاطرنشان کرد: دوری از اهل بیت(ع) نیز عامل انحراف و تباهی انسان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایل مشکلات جامعه اسلامی فاصله گرفتن از معارف و سیره اهل بیت(ع) است، بیان داشت: اهل بیت(ع) مسیر صحیح زندگی و رسیدن به تعالی حقیقی را به ما نشان داده اند.

امام جمعه بابلسر همچنین بر ضرورت بهره گیری صحیح از مناجات شعبانیه تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برنامه ها و جشن های ایام شعبانیه در خور شأن اهل بیت(ع) برگزار شود. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha