پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رهاسازی ۶ پرنده به یاد قربانیان حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند

حوزه/ ۶ پرنده بومی نیوزیلند روز گذشته درحالی که به منظور یادبود قربانیان کم سن و سال حملات تروریستی نیوزیلند نامگذاری شده بودند، در طبیعت رهاسازی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» روز گذشته مسلمانان در مرکز اسلامی امام سهیل موسی در نورث لند واقع در نیوزیلند 6 پرنده کیوی (پرنده بی پرواز و بومی انحصاری نیوزیلند) را  که به نام قربانیان کم سن و سال حملات تروریستی در کرایست چرچ نامگذاری شده بودند، در طبیعت آزاد کردند.

شیرلی رنکین خزانه دار بنیاد خیریه جامعه اسلامی نورث لند در این باره به خبرنگاران گفت: این حادثه تاثیر فراوانی بر اجتماع ما گذاشته است و نامگذاری این پرنده ها به یاد جوان ترین قربانیان حمله نشانه دیگری از همبستگی و انسجامی است که از زمان حملات 14 مارس احساس می کنیم.

وی افزود: این قربانیان نیز شهروندان نیوزیلند محسوب می شود و داشتن این گنیجنه های ملی یک افتخار محسوب می شود و ما پرندگان کیوی را به نام آنان نام گذاشته ایم.

موسی عدن ابراهیم 3 ساله، سعید میلان 14 ساله، محمد حاذق ترمیزی 17 ساله، حمزه خالد 16 ساله، طلحه نعیم رشید 21 ساله و طارق رشید عمر 25 ساله جوان ترین قربانیان این حمله وحشیانه بودند.

گفته می شود در پی رهاسازی موفقیت آمیز این پرندگان در مارس سال گذشته، امسال نیز 12 پرنده در طبیعت رهاسازی شدند.

گفتنی است در حملات ترریستی در مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که سه هفته پیش به وقوع پیوست، 50 نمازگزار مسلمان با شلیک گلوله به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha