چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام کوثری

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از روحانیان و حوزویان انتظار می‌رود در سال رونق تولید در کارخانه انسان‌سازی و علم تولید بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امروز در دیدار نوروزی با طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره)، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، به تبیین دعای تحویل سال پرداخت و اظهار کرد: باید نگاه قلب و نگاه بصر و دیده ما درست باشد که به مرحله «حول حالنا الی احسن الحال» برسیم؛ زیرا برای اینکه ما به «احسن الحال» برسیم باید ابتدا به «احسن العلم»، «احسن التعلیم و التربیت» و «احسن التهذیب و التزکیه» برسیم.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه به طور کلی حرکت نظام عالم به‌سوی احسن است، گفت: بر این اساس اگر ما سال گذشته حسن بودیم امسال باید احسن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این دعا وقتی مستجاب می‌شود که ما از خود حرکتی نشان بدهیم، باید تنبلی، بی‌حوصلگی و بی‌رمقی را کنار گذاشت و مطالبات امام زمان(عج) را محقق کرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: امسال سال رونق تولید است، به ما طلبه‌ها و آخوندها نمی‌گوییم به عنوان مثال به کارخانه پشم‌بافی رفته و تولید داشته باشند یا به زمین کشاورزی رفته و 200 کیسه گندم تولید کنید؛ بلکه از حوزویان انتظار می‌رود در کارخانه انسان‌سازی و علم تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: باید بررسی کرده و ببینیم امسال تولیدات ما درزمینهٔ علم چقدر بوده است، اگر بنا است آن را به مصرف برسانیم این مصرف ما نباید بیشتر از تولید ما باشد؛ بلکه باید تولید ما 10 برابر مصرف باشد.

حجت‌الاسلام کوثری با تأکید بر اینکه باید فکر ما برای تولید بیشتر کار کند، افزود: این مطالبه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف است؛ ازاین‌رو باید هر کس در هر جایی که هست تولیدات خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم امسال تولید عبادت، تولید بندگی، تولید تزکیه نفس، تولید تهذیب و تولید علم ما بیشتر شود.

گفتنی است، در این نشست حجت‌الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات جهادی این مدرسه علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha